fredag 14 december 2012

"Mina grannar förstår mig inte.........!"

Jaha, så har det hänt igen! Ingen förstår inte riktigt min humor. Förra helgen så blev vi inbjudna på ett lite spontant adventsfika med glögg hos våra nya grannar, ett par i 30-års åldern. På inbjudan så hade de skrivit:

"Hej Kära Grannar! Som nyinflyttade vill vi gärna lära känna Er. Ni är hjärtligt välkomna på Adventsfika med glögg, klä Er gärna i något rött så får vi lite Julig atmosfär!"

Sagt och gjort.......hm.....varför frågar ingen om man skojar eller menar allvar, såg helt klart att alla läste texten på min T-shirt!

Helvetesdag idag, först konferens hela dagen sedan julbord på kvällen och som grädde på moset så jobbar jag hela helgen, har "hyrt" in min 80-åriga Kära Mor för att ta hand om Fru och hem och besökande barn!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din sillsallad på Cyberkostymen!

Ha en fin Fredag och en Trevlig helg Kära Vänner av Oumberligatingbloggen!

9 kommentarer:

Marina sa...

Du menar alltså på fullt allvar att ingen kommenterade t-shirten!?

desperat hemmafru sa...

Hade du på dig den på allvar? Jag fattar ju aldrig när du skojar eller när du är seriös... Tycker själv att det är kul att skoja med folk. Men första träffen med nya grannarna? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Måste du ha en t-shirt som murbräcka? Är du inte vrålcool ändå? Det tror jag! :-)

BP sa...

1. Oooops. Det tar uppenbarligen ett tag att lära känna den tokiga grannen Peter;-)
2. Konferens är tråkig, men julbord helt ok.
3. Var lite tacksam nu att du slipper alla bestyr som besök och vård hemma innebär genom att jobba;-)

Anonym sa...

Haha klockren, vad synd att du inte hann tvätta tröjan till konferensen och julbordet för det skulle allt liva upp stämningen lite.

En dag i sänder, allt löser sig med sömn:) God natt!

Anonym sa...

/C skulle jag ju avsluta med i föregående kommentar:)

ullrika sa...

Håller la med den desperata hemmafrun i det här ;)

B i t t e sa...

Den var bra! Hoppas helgen varit/är det också :-)

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.