måndag 3 december 2012

"Lucka 3....finns tomten.....!"

Tredje dagen med Oumberligatings Julkalender, redan några telefonsamtal och mail, men inga kommentarer...hm...knappt...Tack Elle och BP, jag älskar Er! Sedan har vi Anonyma Fröken C, tänk vad glad jag skulle bli om du skrev allt du tänkte, allt du tolkar in i olika saker, det gillar jag.
Bilden ovan kommer ifrån boken "Familje Män"..fritt översatt, den går faktiskt att köpa via Amazon.
Dessutom hittar jag bilden på ett diskusionsforum, fast dessa Forum börjar nu mattas av i takt med att det egentligen diskuteras eller har diskuterats alldeles för mycket på nätet de senaste åren. Folk har ju tröttnat. Kanske man bara ska låta bilder vara och låta dem sätta fantasin i rörelse?
Bilden ovan, kan det vara tomten efter en hård arbetsdag? Vad vet jag? Vad tror du?
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson alias Ulv Röde Din amaryllis rätt upp i Cybermörkret!
PS: Undrar om inte bilden föreställer Brorsan till Kamelliraren i Bonde söker Fru?

2 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Okej. Lite möbler var det ju med på bilden i all fall... ;-) Och så fanns det lite lämnat kvar för fantasin. Nöjd. Men fortfarande på dåligt humör. Fast det är ju inte ditt fel förstås. Kram.

BP sa...

Det är nog inte tomten, åtminstone inte en tomte efter en hård arbetsdag - jag menar så stora skorstenar för att passa den kaggen finns ju bara inte;-)