onsdag 17 december 2008

Försökte hitta bilden från Antik & Auktion

Försökte hitta bilden nedan som prydde Antik &Auktions Julnummer från 1975, men jag hade den inte i något arkiv alls och inte bland min vykort. Samlar normalt sett bara vykort/postkort om dom är skrivna och frimärket stämplat det blir en trevligare helhet då, det här kortet från 1912 blir ett undantag, hittade det i en gammal bok som i sin tur var signerad "Till Farmor från Elsa Julen 1912". Värdet i det här skicket cirka 100 kronor, också beroende på hur vanligt kortet i fråga är och i detta fall så finns det ganska många. Mvh från Peter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för titten!
Ja, jag känner mig alltid lite extra hemma på Fridhemsplan...

Hundraårsjubileum lär det bli till sommaren. Då kanske vi skärper till oss och sätter upp de där 'sista' listerna, som man blir hemmablind för.

God Jul
ingela

oumberligating sa...

Hej Ingela! Man ska aldrig sätta upp den sista listen, då är det ju klart, tråkigt. Ha det så bra och god jul på dig också, ska lägga in en bild på ett Jenny Nyström julkort här varje dag fram till jul hade jag tänkt mvh från Peter Olofsson.