söndag 7 december 2008

Jag ger mig, det blir lite änglar även här....


När jag bloggar runt så här på antikt och inredningsidor, så ser jag att det är Änglar som gäller, tog mig en funderare, gillar jag verkligen änglar i den förställande konsten.Svaret måste tveklöst bli ja, hittade dessa på Stockholms Aktionsverks stora höst kvalitès aktion förra hösten. Utropet var satt till 18 000- 20 000, men gick för priset 17 000. Bra pris ett par liknande gick för hela 25 000 i år på en annan auktion och det måste nog ses som mycket bra pris med tanke på det ekonomiska läget i samhället, men att ha änglar hemma skapar trygghet. Dessa är 32 cm höga i förgylld patinerad brons, renoverade till nyskick tidigt 1800-tal. Kan det bli finare på julbordet, gå tillbaks och titta på det Italienska Empir matsalsbordet med bronserna på benen, en oslagbar kombination. Vid datorn som vanligt Peter Olofsson
PS: Tycker personligen grisen är lite
bortglöm i förgyllningssammanhang(ler)

2 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Ha ha ja du det vart änglar på din blogg också! :-) Kul att se. Dom var väldigt pampiga dom här men fina, kanske inte riktigt min smak men ändå! Ha en trelvlig kväll. PS Fin blogg du har och fina saker. Mvh Christa

oumberligating sa...

Ja du Christa! Känn dig skyldig till änglaorgien, så kan det gå när man rycks med i bloggandets värld, trevligt så, de är inte riktigt i min smak heller, men nästa gång ska jag lägga in några som jag trivs med. Ha det så bra mvh från Peter Olofsson