fredag 12 december 2008

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ANTIKSKOLAN!

Som sagt God Jul och Gott Nytt År vill jag säga med det här inlägget och ett särskilt stort tack till Ulla-Karin Warberg och Anna-Kaisa Öhgren, tack för trevliga,intressanta,lärorika och roliga föreläsningar hos er på Stockholms Auktionsverks Antikskola. Samtidigt så vill jag tacka alla min "kurskamrater" för trevlig samvaro och även av Er så har jag lärt mig mycket. Vi har också haft en hel del intressanta disskusioner om konst och liknande, trevligt på alla sett. Vi hann inte till Uppsala under höstterminen men självklart så vill jag följa med hela gänget till våren, tråkigt nog så kan jag inte fortsätta på Antikskolan, har köpt på mig alldeles för mycket saker(ler) så nu måste jag arbeta extra. Nej, så illa är det inte, titta in på www.jernsaxen.blogspot.com så ser ni en av orsakerna,håller på att starta upp en ny Nationell Smärtförening och det blev lite större än jag tänkt mig, men kul på alla sett.

Till övriga läsare av den här bloggen som är boende i Stor Stockholm och dess närhet vill jag samtidigt göra reklam för Stockholm Auktionsverks Antikskola.
Antikskolan är knuten till Stockholmsauktionsverk och belägen på Artillerigatan 42 i Stockholm, erbjuder ett stort antal kurser med inriktning på konst, konsthantverk och kulturhistoria.
Kursprogrammet omfattar såväl hela terminskurser och studieresor till kulturhistoriska miljöer.

Kurserna ges dag- eller kvällstid och omfattar även studiebesök och praktiska studier av föremål på Stockholms Auktionsverk, ett viktigt komplement till den teoretiska utbildningen.
Antikskolan grundades år 1996 och har idag mer än 500 elever.
För mer information ring 08-453 67 50 Kurskatalog kan beställas på antikskolan@auktionsverket.se Titta även in på www.auktionsverket.se och se vad som är på gång.

Vid datorn som vanligt Peter Olofsson som med denna Jul och Gott Nytt År hälsning vill säga att den här bloggens vandring mot Julen fortsätter som vanligt. Trevlig helg!



Inga kommentarer: