fredag 5 december 2008

Julkulor...ett måste




Är personligen inte helt "julfixerad" men fina julkulor är ett måste i varje gran och hem. Särskilt i Familjen Olofssons hem, då granen inte alltid är den vackraste, det får bli en gran från egen mark och då blir det en "gallringsgran" årets helt nyhuggna gran är nog den finaste hittils så jag är ganska nöjd. Vi brukar ta in granen och klä den ganska tidigt eftersom vårt motto är "hellre gran före jul än efter". Så när det var dags att hitta alla julgranattribut, så saknades det en låda och troligtvis så åkte den med på sommarens loppis. Den som köpte den lådan har gjort ett fynd måste jag säga, en hel del antika glaskulor fanns det i den och det var tänkt att jag skulle fota några av dem här, men det "sket" sig bokstavligt. Var får man då tag på bilder, är noga med upphovsrätten, så det kan hända att en av bilderna här försvinner, men har mailat till fotografen och frågat om jag får använda bilden ifråga (i kartongen). Rös idag när jag fick ett utskick i från Rusta, massor av fina kulor, men i plast, var är känslan, skall nu ut på stan och hitta glaskulor, lägger ut resultatet här. Ha en bra dag mvh från Peter!
PS: Översta bilden är lånad från www.tildessida.blogg.se länk finns där till hennes nya sida, absolut sevärd.

7 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Håller verkligen med om att vackra julkulor i granen är ett måste. När barnen var yngre, hade vi de mest hållbara längst ned och de lite finare längre upp! ;)

Ha en så underbart härlig fredag! =)

Elisabet sa...

Hej
Det är ju bara kul att du visar den bilden,
Mina gamla ärvda julsaker och även andra ting, betyder mycket för mig.
Jag gillar din blogg , här kommer jag att titta in.

Charlotte sa...

Jaaaa, kan bara hålla med:0)
Julkulor och glitter hör julen till.
Själv har jag lagt en ljusslinga i en frostad skål och sen en massa glittriga kulor ovanpå, himla mysigt sken:)

Ha en bra helg..
Kramar

Charlotte sa...

Lyssnade på Jonas Gardell låten, den var urbra...så sann :o)

Kram

oumberligating sa...

Hej Fru Pusselbit! Tack för kommentaren när min äldsta son var liten så satte vi alltid de största julkulorna längst ner, för han älkade att hämta dammsugaren och se den speglas i alla kulorna på så vis så blev hans älskade dammsugare många fler, mvh från Peter

oumberligating sa...

Tack för det Tilde, jag har koll på din fina och trevliga blogg också, ha en trevlig helg mvh från Peter!

oumberligating sa...

Hej Charlotte! Tack för dina kommentarer, visst är det en ibland träffande låt av Jonas Gardell, hittade den själv här på nätet när jag bloggade runt, det är det som är trevligt att man kan få så många nya fina ideer på så kort tid, ha det så bra som det bara går och trevlig helg från Peter!