fredag 18 december 2009

"Djävlar vad jag ska bli God nästa år!"


För några inlägg sedan så tog jag upp det här med "Nyårslöften" och faktiskt nu har jag bestämt mig, nästa år ska jag bli "godare än god"! Ja, hur det ska gå till vet jag inte riktigt, men jag ska storsatsa på det i allfall! Som den Viking jag är så har jag "härjat" alldeles för mycket det senaste året, både i "verkliga livet" och på Nätet! Många gånger så "eldar" jag upp mig så till den milda grad att jag känner hugg i hjärtat, som nu senast när jag läste om en politiker i Svenska Dagbladet som i "fyllan och villan" trakasserade en kvinnlig kollega genom att banka
på hennes dörr med brallorna på halvstång, skrikandes att han ville idka könsumgänge med henne! Ja, första tanken är ju att jag med samma Morakniv som jag karvade av granen med i inlägget nedan skulle vilja karva av genitalierna på denna "ynkrygg" till Man som inte har en aning om hur man uppför sig mot en kvinna!
Men och det är ett stort Men, så händer det något underligt i min "arga lekamen" ett plötsligt lugn infinner sig.........kan vara Julfriden som infinner sig........jag vet inte bestämt.......men något är det.........helt plötsligt så känner jag värme och sympati för denna Man.....han kanske är ledsen och behöver kramas, självklart så vet han inte pga av taskig uppfostran hur han ska säga det på rätt sätt till en Kvinna, ja han är också Socialdemokrat och det kan ge skador det med, tänk dig att man står och håller händerna uppsträckta och sjunger Internationalen tillsammans, man gör det han i hand och det kan säkerligen skapa en del problem också......hoppsan nu spårade jag ur igen!
Kontentan av det hela var ju att jag tror att det är just Kärlekens budskap som han ville sprida, fast det blev lite "fel"!
Är jag inne på rätt linje? Den som är utan skuld kastar den första stenen!
Vid datorn Peter Olofsson!
PS: Nu kommer det ett viktigt PS för dig som blev arg när jag skrev om Internationalen och Socialdemokratin. Ska förklara mig tänk om jag med mina såriga nävar, svullna av kyla och hårt arbete med armering av betong skulle stå hand i hand med Wanja Lunby Lundin och Göran Persson i andra handen och sjunga "upp till kamp emot kvalen" två företrädare för politikerkapitalism av värsta sorten, högerpolitikerna har i allfall inte låtsas att de bryr sig om sjuka, se min andra blogg www.jernsaxen.blogspot.com . Aj fan, där högg det till i hjärtat igen!
Lugn och fin nu Peter........andas...djupt!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Jag kikar inom dig idag bara för att önska dig en lugn och fridfull dag tillsammans med din familj..Kram Susanne

Uttan sa...

Ja jag har lärt mej med åren att det är ingen ide att bli arg och irriterad det tar bara en massa energi och den behöver jag till att överleva.

Att bli Go å glá....tänk det trodde jag Du redan var ;o)

Sköt om Dej och familjen nu i juletid och njut av ditt nya harmoniska jag.
Du kan alltid dammsuga när du blir irriterad på nått då blir det mycket bättre och så blir det fint hemma också och så blir man varm nu när det är kallt.

JulKramar!!!!!!!

Alfahannen sa...

Enda anledningen att du lugnade ner dig när du tänkte på kommunalpolitikern måste väl varit att du undermedvetet insåg att han betedde sig precis som en gammal frustande viking!

Det var tider, det! Ner med brallorna och yla som en varg;)

God är du väl så det räcker? Blir du mycket godare än så här så får vi sälja dig i godisaffären.

Min eländiga kvinna hälsar till er, kram på dig och familjen!