onsdag 23 december 2009

"Heter inte Bloggen Oumberligating?"


Jo, faktiskt, du är nu inne på Bloggen med stort "B"! Oumberligating! Då ska den väl också handla om sådant som är just Oumbärligt? Helt rätt, men ibland så "spårar jag ur" lite och hänger mig till tankar och funderingar om allt eller inget istället, men självklart, mina Vänner så ska jag idag presentera något helt Oumberligt! Särskilt om man som jag är Pappa till en tonårsdotter som en massa typer "tittar alldeles för mycket på"! Ett helt Oumberligt Ting för den "Lilla HobbyPappan"! (Självklart så är den ett Oumberligt ting även för den Moderna Kvinnan att ha i handväskan också!) Fast nu var det så att jag köpte den "Lilla Knippsaren" på en auktion för några år sedan när ett gårdsslakteri lade ner....hm....köpte en massa andra "fina och vassa saker" också, men det visar jag inte här då tror du att du hamnat på en "Galnings sida"..................för du har du väl inte gjort? Ja, till saken, denna "tingest" köpte jag alltså när jag blev Pappa till en Dotter! Så när hon under åren tagit hem någon "Pojkvän" så brukar jag putsa lite på den, ja så där helt apropå, det har hänt att någon teknisk kille då nyfiket frågat?
Peter vad är det du har där? Jag har aldrig behöft svara, jag sträcker bara fram "knippsaren" och låter "killen" titta på den själv, sedan anlägger jag en bister min! Min Dotters pojkvän/pojkvänner är alla smarta, ni skulle se deras min när de fattar vad de är de håller i handen.
För att förstärka effekten lite grann så får de låna min putsduk och hjälpa till att gnida fram lystern i det kalla "underbara kirurgstålet"!

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Stackars pojkvänner till din dotter ;-)

Ha nu en riktigt härlig jul med dina nära och kära..

Kram Mia