måndag 10 maj 2010

"Det är inte sant...en chans på miljonen....!




Det är inte sant nu kommer jag aldrig mer få post vid min dörr! För att det här inlägget ska fungera så bör man ha läst de som är under...hm...det låter kanske konstigt, men jag rakar mig med grädde! Läs själv!
Ja, till saken, min Dotter ska ha någon slags spökfest till helgen, inte som Haloween utan mer med spökseanser och liknande, eftersom jag är ledig så bad hon mig att baka något.
Helst mina Hjärnkakor, jag brukade baka dem ibland till dem när de var små, jag sa att man blev klok om man åt dem. De stämde, de blev faktiskt riktigt kloka. Choklad och hallonsylt är ju nyttigt...hmm...ja, kanske inte men gott!
Ja, i vilket fall som helst så blev det varm utav helsike i köket, jag bakade vanliga bullar samtidigt, så jag klädde av mig i bara kalsongerna.
Medans jag håller på att stöka runt med plåtarna för att hitta en avställningsyta så ringer det på dörren igen, precis som i morse, jag öppnar med armbågarna och knät samtidigt som jag håller i plåten med händerna som jag just ska sätta ut på altanen för kylning!
Jaha, helt djäkla otroligt, det är samma brevbärarkille som i morse, fast nu jobbar han visst extra åt något bolag där alla är "gröna"! Än en gång så sträcker han fram ett brev till mig som är för stort för att få ner i brevlådan. Jag, ska visst också skriva på något också, jag ber honom att hålla plåten, han ser plötsligt likblek ut när jag frågar om jag får bjuda på en glacerad hamsterhjärna, ja, jag vet, man ska inte skämta om sådant. Han sätter bryskt ner plåten och försvinner utan att få tillbaka signeringsblocket...jaha, tror det är kört nu med paketservice till mig, han tycker nog att jag verkar lite konstig!
Underligt folk det finns...de här brevbärarna alltså!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Sockerbagare i Cyberbageriet!

8 kommentarer:

imse sa...

Usch vilka läbbiga kakor.

Du kommer säkerligen aldrig mer få nån post hem!

Kram

Anonym sa...

vilka vidriga hjärnkakor. Hamsterhjärna kanske skulle hjälpa mitt dåliga minne. Ronny

Elle sa...

Det lönar sig inte att skicka paket till dig...det kommer nog ändå inte fram!*ler*

Kan du skicka mig receptet? Jag har två marsvin som håller på att ta kål på varandra...för det spelar väl ingen roll om det är hamster eller marsvin? *blink*

AnnA sa...

Natti!
Du är ju bara...Ser scenen framför mig med kalsonger och hjärnkakor och blek budkille...
Ha det!
hälsn
AnnA

Anonym sa...

Ronny det finns inget och då menar jag verkligen inget som hjälper ditt dåliga minne. (Peter, fråga Ronny vad han gjorde med min balklänning häromdagen, för att han trodde att vi hade ett frisör skynke)/H

Cici sa...

När man är ny på en blogg är det väldigt svårt att veta hur mycket man får ta för sant. Särskilt när det gäller skrivare med mycket humor och ironi.
Inte enkelt att vara brevbärare där heller.

Mollamaja sa...

Ja-a, underligt folk.

Anonym sa...

veckans garv måste vara när jag skulle klippa min son. Kom på att jag sett ett frisörskynke i ögonvrån någonstans. Finkammade klädkammaren och hittade till sist mitt skynke. Klippte grabben fint och snabbt, ruskade av det något för vida skynket ordentiligt och gick in i klädkammaren för att hänga tillbaka det. Då hördes ett vrål.... VAD I HLVT HAR DU GJORT MED MIN BALKLÄNNING!!!!! Efter att röstnivån sänkts tänkte jag att kanske en hamsterbakelse skulle sitta fint : )