lördag 1 maj 2010

"Hej Peter....hjälp mig...!"




Är man Viking, driver ett Nät Galleri och är ordförande i Patient och Smärtföreningen Jernsaxen så kan man bli väckt mitt i natten av de mest konstiga telefonsamtal!
Som för en stund sedan, när det ringde i telefon, självklart svarade jag!
-Hm...Peter Olofsson här!
-Tjena RulltårtsTommy här!
-Hej Tommy! Vad kul att du ringer men det är nästan mitt i natten, skulle vi inte kunna pratas vid i morgon istället!
-Går inte, måste ha hjälp nu!
-Vad händer!
-Det är fullt med röda rävar i min husvagn!
-Kan du inte fråga om du får sova hos Krille i hans husvagn inatt, jag väntar medans du går och frågar!
-Tommy här igen, det gick inte han hade sin husvagn full med svarta ekorrar, snälla Peter kan jag inte få komma hem och sova hos dig istället?
-Tommy, jag är ledsen du vet att jag alltid ställer upp, men vi har fullt här, ett 20 tal blåa hundar har invaderat vårt hus!
Jag förstår att om du som läsare av Oumberliga Bloggen nu blir orolig av detta nattliga inlägg, men bli inte det! Har ju tidigare berättat att Lilla Frun är svårt sjuk, hon är nu hemma på permission under helgen. Hon har svåra smärtor och hade ikväll ont i halsen, jag löste då upp en av hennes smärtstillande tabletter i Coca-Cola för att hon lättre skulle få i sig den!
Milt sagt, det är lite "stökigt" här just nu av olika orsaker, så av misstag så drack jag nog upp hennes Cola och hon fick mitt glas för helt plötsligt fick hon mycket ont och jag tittade på TV fast med slutna ögon, men filmen som pågick i mitt huvud var en helt annan än den som visades på TV. Fast TV ljudet fungerade till den som pågick inne i min skalle!
Någon timme tidigare under kvällen så hade jag skickat ett mail till en bildbyrå och frågat om vem som har visningsrättigheterna av Sandy Skoglunds bilder i Europa!
Sedan kommer självklart "drömmarna" som ett brev på posten! Nu ska jag släppa ut alla blåa hundar i trädgården, jag tror de är kissnödiga eller kanske det är jag?
Strunt samma, nu ska jag sova igen!
Vid datorn den där Oumberlige Vikingahövdingen Ulv Röde!

3 kommentarer:

Mia sa...

Ajajaj, vilka hemska biverkningar - hoppas inte att Lilla Frun får lika otäcka av medicinen.

Lena sa...

Hur mår stackars frun då?? dricka upp hennes medicin på det där viset.

Har haft "besök" här inatt, inte av den trevliga sorten :) Utan en skugggfigur vid min säng. Det var inte nån som jag kände igen, utan en liten ca 75 cm hög. (jag drack inget igår så det beror inte på det :)Fick säga till den att gå så jag kunde få sova.

Kramar
Lena

BP sa...

Så himla knasigt sjuka bilder. Dagens behållning:-)