torsdag 13 maj 2010

"Modern konst i verkligheten......!"







Tycker du att du själv har en tråkig sminkning, gillar konst, serier eller tycker världen är allmänt färglös. Kanske är du man som jag och vill "piffa" upp tanten eller dottern, eller varför inte Morsan lite, kanske är det här något för dig/oss? “Crying Girl” (1963) by Roy Lichtenstein. ( © Estate of Roy Lichtenstein) tror jag att många känner igen ifrån olika konstsammanhang, kopior och varianter finns det ett otal av, varför inte skapa ditt eget original hemma. Min Dotter Embla blev faktiskt finare än originalet tycker jag?
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!
PS: Gillar du Roy Lichtensteins konst då går du in på denna underbara konstsajt, klicka här!

1 kommentar:

Karins fotoblogg sa...

Hmm...jag som tycker det duger bra med lite mascara och ögonskugga. På sin höjd :)

trevlig helg, Peter!