fredag 14 maj 2010

"Lite skit rensar magen...........!"



Även på en blogg får man ju vara lite försiktig med vad man skriver, visserligen brukar jag inte vara blygsam, men Oumberlige Peter träffade för en tid sedan en "arbetsledare" på ett Donken hak, som hade ett ganska rymligt samvete!
Ska berätta i korthet, fick fel burgare helt enkelt, men innan jag upptäckte det så hade min Polare Rulltårts Tommy satt fast ett bananklistermärke på pappret runt burgaren. Ja, varför i helvete gjorde han nu det då, kanske vän av ordning frågar sig! Ja, förstår man inte varför man kallas för Rulltårts Tommy, då förstår man inte heller mänsklig beteéndevetenskap, den här lilla djävla lappen som sitter på var och varannan banan ska ju hamna någonstans och Tommy satte den helt enkelt på pappret runt min burgare. Den låg upp och ned och Tommy käkar alltid en banan innan han äter, fråga mig inte varför!
När jag ser att jag fått fel burgare, går jag till kassan och ber att få den utbytt, inga problem, smaklig måltid och tack, vi är ju på Donken! (ler)
Efter cirka 20 minuter så hamnar det en White Trash Familj brevid oss, med sina kladdiga ungar i millitärbyxor , helt plötsligt så hör jag hur en av ungarna säger!
-Pappa, det sitter ett banan klistermärke på min Hamburgare!
Doleklistermärke var det också!
Haha, berättade för Pappan hur klistermärket hamnat där och han blev så där underbart aggressiv som bara en White Trash Farsa kan bli!
-Någon ska ha spö! Skrek han!
Du som läser denna blogg vet ju att Oumberlige Peter har en psykologisk lugnande effekt på människor (ler), så jag lyckades lugna ner honom!
Fick honom att inse att nu ska vi "käka gratis" en tid framöver här! Jag gick och snackade
"bossen", en riktig djävla skojare som dessutom hade lika sjuk humor som jag och sa efter att vi kommit överens om viss "kompensation" sa, "-Lite skit rensar magen!" Sedan blinkande han med ögat på riktigt dåligt bilhandlarvis.
White Trash Familjen, jag och RulltårtsTommy har nu ätit gratis några gånger, så jag håller käften! Alla har sitt pris, sorgligt nog, även jag!
Varför berättar jag nu denna historia ifrån mitt Lunchliv, jo, Svenska Dagbladet har en artikel om att Donken märker om kycklingsallader och hamburgare för att sälja som "nytt"!
Vid datorn som vanligt UlvRöde!
PS: Den nyttigt Gröna Hamburgaren bjuder Ilandsmannen på i sin härliga blogg!

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Gratis är gott ;-)
Och som sagt, lite sit rensar magen och mycket gör den ren.. :-D
Fast kanske bättre att inte veta att den har varit i någon annan kunds händer innan..

Ha en bra dag..

Kram Mia

The Secret Garden sa...

Ja alla har ju sitt pris och gratismat är ju suveränt.

En del har tydligen fått för sig att det bara är att gräva upp saker om de ersätts med liknande vara...mer om det på min blogg. Och har de tillgång till grävmaskin ju tyngre saker kan de roffa åt sig till sina egna trädgårdar...

Ha det gott! :)

imse sa...

Hahaha! Håller Donken på att gräva sin egen grav?

Kram