torsdag 19 augusti 2010

"Får man göra så här med Barbie.....?!





Som ni vet så brukar jag skriva hmmm..........idag blir det ett lite längre hmmm.....! Däckfabrikanten Pirelli har ju alltid gjort en kalander med "lättklädda tjejer" nu har leksaksbilmärket Matchbox gjort samma sak fast med Barbiedockor. Har ingen aning om kalendern inför 2011 är "riktigt", är den skapad på "riktigt" så är det lite sorgligt tycker jag som Pappa till en Dotter som älskade Barbie tills Bratzdockorna tog över för ett tiotal år sedan.
Som "humor" så är det ju en kul idé fast jag gärna ser Barbie påklädd just för att slippa "sexualiseringen" av barnleksaker. Ja, jag vet, gränsdragningen är hårfin måste jag säga, allt beror på betraktaren. Med den oskyldiges ögon så är det kanske bara att par plastdockor jag ser som är fotograferade i sanden utan leksakskläder.
Ja, det här med Dockor, lite längre ner på sajten finns det fler varianter!
Min Fru som har bloggen Pockethexerna har kanske lust att ta över "bollen" ifrån detta inlägg och berätta när hon var inköpare på ett större "bygge" och vad som hände en säljare där när han skulle lämna lite "Pinupkalendrar"........
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

5 kommentarer:

Elin Damberg sa...

När jag såg första bilden, trodde jag att det var ett lite halvprovokativt gaytema på gång och tänkte "heja barbie, mer flator åt folket". Men sen slutade jag att heja. Jag är varken sipp eller präktig, men ungarna behöver inte få mer porr uppkörd i fejan. Tänkte jag alltså sen.

Eller så är det fotografens tanke med dessa porrinspirerade bilder att uppmärksamma dockornas NÅGOT onaturliga och helt klart sexualiserade kroppsföreträden. Och där har han onekligen en poäng.

Elin Damberg sa...

Apropå det finns det ju världens gay-grej kring Ken. Kan du inte visa lite bilder på det istället?

Lena Andersson sa...

Oj oj vad får du alla bilder ifrån.
mvh Lena

Mollamaja sa...

*fniss*, oj. Okej jag håller med. Fast lite fnissig blev jag först, liite humor tyckte jag det var. Men jag fattar..

Elin Damberg sa...

Jag var tvungen att komma tillbaka och se hur detta politiskt korrekta... harkel... inlägg hade tagits emot. Jag var närmast nyfiken på vad alla donnor som gillade ditt yx ocj sav-inlägg så mycket tyckte. Hahahaha. Käre Piotr, hur många har bett att få blir borttagna den här gången?

FLAGGAN I TOPP!!!