söndag 5 juni 2011

"Tillbaka igen.....i all enkelhet......!"




Jag vet inte om någon märkt något, men mina bloggar har varit "borta" ett tag! Ja, de som bloggat med mig tidigare vet att det händer då och då. Att jag blir djäkligt trött på det hela och raderar hela "skiten". Fast "Bloggers" grundare är kloka, de känner till oss människor och vet hur vi fungerar.......så efter det att man tagit bort sin blogg så har man hela 90 dagars betänketid innan den raderas för evigt!

Det här med bloggandet har blivit så djäkla intressant för mig att jag varit i kontakt med en högskola och fått en studieplan där jag eventuellt kan använda bloggandet som "analys" i beteendevetenskapligt syfte! Bli inte oroliga nu Vänner, börjar självfaller med "analys" av mitt eget bloggande.......jag lovar där finns det material till minst en Doktorsavhandling! (ler)

Visst "släckte jag ned" mina egna bloggar några dagar, men för den skull så slutade jag inte läsa andras. Ännu en gång så fick jag en känsla av "panik", ja inte min egen utan andras, det var stugor som skulle målas, båtar som skulle i sjön och trädgårdar som skulle fixas och därtill så visade man i många fall på allt man köpt till sina trädgårdar!
Jag möter upp allt detta med att visa två bilder ifrån vårat lilla lantställe. Inköptes självklart med storslagna planer, det skulle byggas ut och omgärdas av en Engelsk park.....hm....har inte hänt mycket på 8 år vill jag lova, fast huset har jag renoverat, fast inte mer än "underhållsrepartion" och målning! I år har jag klippt gräsmattan så vi kan spela lite krocket där, fast några 1000 kvm får förbli naturlig äng. Kan ju alltid skylla på att jag värnar "änglandskapet", då kanske jag inte låter så bekväm! Jag gillar dessutom att klippa gräs med "handjagare"! Hm.....gjorde jag något mer på landet i veckan då jag var ledig....hmm...låt mig tänka.......nä....ingenting......jag kollade stugan att allt var okej....sedan gick jag tillbaka till Husbilen och lade mig att sova en stund. Fast först läste jag en bok, lät Husbilsdörren vara öppen så jag fick in doften av nyklippt gräs! Många undrar hur jag orkar med allt jag håller på med, jobbar fulltid, tar hand om hem och tre barn samt att jag gör allt åt Lilla Frun som inte kan göra så mycket mer än att vara vacker och blogga! Kanske just det här med att inte försöka skapa en en Engelsk Park utan bara klippa gräset och måla det nödvändigaste och sedan verkligen "fånga dagen" med en god bok och en tupplur gör att man orkar ett tag till! Säger bara en sak till alla med "sommarpanik" ta´t lugnt...det kommer fler somrar!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din...hm....vet nog inte riktigt idag vad jag egentligen är, jag är ingen trädgårdsbloggare, ingen Husrenoverar Bloggare, ingen bokbloggare, ingen träningsbloggare och ingen matbloggare utan en helt djävla vanlig alltiallo bloggare som ganska ofta funderar på allt för mycket saker!

6 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Det är ett gift ;-)

Kram Mia

Tankar vid midnatt sa...

Skräm inte dina trogna kvinnor på detta hemska vis utan förvarning! Kram

Anonym sa...

Varför engelska parker när det kan
vara så fint med ängsmark.
Den lilla stugan ser ut som en
tillflykt många skulle älska att
åka till om så ängsmarksgräset når
aldrig så högt upp!!
Hälsning
Maritha

Lippe sa...

Hahaha! Det blir en Ängelsk park!! Kul att se dej igen! Trodde du tagit tillflykten till vägarna i din husbil så idag smög jag runt en husbil utanför ICA i Mjölby. Tyckte den såg ut som er och tänkte att jag skulle hitta er där i bilen men det var ju inte ni :(
Så jag tar mej nu en Carlsberg iaf och hoppas att du och frun mår bra i värmen och om du behöver ett "offer" att analysera så är jag nog nästan klar med min analys :)
Kramar ♥

Västgötskan sa...

Du är mycket klok, Peter! Stressen över trädgård och annat "hus-göra" verkar ha många svenssons i sitt grepp.

Idag har jag vattnat vinbärsbuskarna och klippt av två grenar på äppelträdet som hade fått någon ohyra. Resten av dagen har jag i stort sett petat i navelludd (förutom löp-rundan).

Jag måste väl räknas som avslappnad då (eller)? :-)

Laila sa...

Du ger sjutton i att stänga ner bloggarna på det där viset! Tänk inte ens tanken! Jag måste ju kunna smita in hos dig och skratta lite då och då. :-D

Dessutom tycker jag äng är finare än Engelsk park, så det så!