söndag 2 januari 2011

"Hon är död.........och rövknullad av en Julgransförsäljare...!"


Tragiskt nog så måste jag meddela att "hon" är död..........vår vackra Julgran alltså!
Egentligen så var hon ju död och halshuggen redan då vi köpte henne, men enligt Julgransförsäljaren så var hon en nyhuggen Norrlandsgran!
Okej, jag var inte godtrogen, ville så gärna tro på honom bara, i den "Goda viljan och Julfridens tid" för vem vill inte ha en nyhuggen Norrlandsgran som suger vatten i minst en månad i allafall!
Jag har alltid tyckt att det varit något speciellt då vi köpt gran så jag brukar föreviga detta "magiska ögonblick" genom att fotografera. Det gjorde jag även i detta fall, min HusGud Thor var visst med mig, i bakgrunden på bilden så står Julgransförsäljarens bil! Blixten lyser upp regskylten i vintermörkret, Thorbjörn Christian Erlandsson heter han och bor här i Stockholms trakten........Thorbjörn nu ska jag "flisa hela grannhelvetet" och jag kommer hälla hela skiten med barr och allt i din brevlåda, var så säker!
Nu när jag sågat upp granen så ser jag på årsringarna att den knappast är uppvuxen, granen alltså, norr om Dalälven, detta är utan tvivel en Dansk gran och inget annat!
Torbjörn....en sak ska du ha klart för dig, man rövknullar aldrig en kund och aldra minst när kunden är UlvRöde, Den Sista Vikingahövdingen!
Guds bud om Julfrid är nu över...............om du är hemma Törbjörn så kanske jag trycker in grannbarr under dina fötter precis som jag fått hela djävla veckan!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson eller om det var tvärtom!

6 kommentarer:

Caja: sa...

Hoppar till HÖGT i min stol när jag kolla min "sinneskittlarlista" när där står rövknullad....hahahaha undrar hur många av mina läsare som tittar in till dig av just den anledningen....

Ha dé/caja

Gunilla sa...

O herre gud, jag tappade hakan när jag såg din början på inlägget.


Jag tror inte jag har skrattat så gott någon gång när jag läst ett inlägg.
Otroligt välskrivet och jag kan verkligen se hur arg du är.
Synd om den försäljaren kan jag tro, postlådan full av barr. Ha ha Ha.


Lycka till. Man har ju ångerrätt i en vecka.

Zäta sa...

HaHa!

Vi köpte en plastgran i år. Efter ditt inlägg känns det extra bra!

Gott Nytt År!

LjuvligtLantligt sa...

Hahhahaa..o därmed basta!!!
Jag håller på ditt lag :)

BP sa...

Ja - det finns ju plastgranar och jättefina i glas också... Tips till nästa års köp av gran alltså.

Karins fotoblogg sa...

Heja Peter!

:)