måndag 31 januari 2011

"Ska vi leka Doktor.......!"


Hmm....hade gett mig "bara den" på att sluta med politiska budskap på Oumberliga Bloggen, men efter ännu en 60 timmars arbets vecka (sextiotimmar) för att kompensera min Frus sjukpension så blir jag ibland djävligt bitter! Fast egentligen så är min kritik inte partibunden alls, sossarna satte min Frus helt orimligt låga sjukpension och Moderaterna..hm..alliasen sänkte den! Alltså ganska illa vilket som!

Jag undrar hur i helvete folk/politiker tänker.........sjukpensioner räcker inte att leva på....i princip så tar man livet av folk, fast djävligt sakta............."Men Peter allvarligt talat, det ser inte ut att gå någon nöd direkt på Familjen Olofsson?"! Som tur är bankerna generösa......lätt att få låna pengar, det är svaret! Sedan är jag en djävel på att "trolla med knäna"!
Fast nu skiter vi i "livets allvar en stund"!
När lekte du Doktor senast?

Eller när lekte du och fantiserade senast överhuvudtaget?
Idag vill jag slå ett slag för "lekfullheten och fantasin"..............!
Var på "cyberparty" i Fredags hos min bloggkompis Caja! Det blev kul, så här efteråt sitter faktiskt effekten i fortfarande. Jag var verkligen på fest och jag ler fortfarande åt vissa saker som "hände"! Prova själv!

När jag ser mig omkring i samhället så ser man inte mycket av "lekfullheten" om man inte tittar på TV förstås, men att titta är inte att delta, det är att vara betraktare och skapar ett utanförskap!
Har träffat en del "lajvare" sista tiden, inte min påse direkt, men jag gillar tanken! Leka Doktor gör inte heller jag och Lilla Frun, vi har träffat alldeles för många knasiga Doktorer under min Frus 17 år som svår smärtpatient för att det ska vara det minsta upphetsande!
Hantverkare kanske? Det är ju jag på riktigt........känns för nära!
Ja, något ska vill väl kunna hitta på...............Äh, det får bli en "klassiker".........Jag brukar ju kalla mig för Ulv Röde, den siste Vikingahövdingen..............Nej, nu har jag inte tid att sitta här och skriva längre..........nu ska jag och "röva bort kärringen", min lediga dag och ungarna i skolan!
Landstigning nu alla Vikingavänner......döda alla män och ta allt guld och lasta på kvinnorna i båtarna.................!
Jag ropar till Lilla Frun!
-Nu är det Vikingadax............nu får du gömma dig någonstans!
Lilla Frun svarar:
-Behövs inte jag står här och väntar på att bli bortrövad!
Herregud att hon ska förstöra allt..........man ska väl inte vilja bli bortrövad heller.........kvinnor är konstiga!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson...hmm....Ulv Röde!

5 kommentarer:

Lippe sa...

Arg på politiker, trött på bänghuvade läkare och prisar fantasifullheten! Du är en människa i min smak :) Mina grabbar har börjat lajva med datorer och ibland invaderar de mitt hus med datorer och kassar fulla med mat och dricka. Sedan håller de på en hel helg. Jag har tyckt att "ni kan väl lajva på riktigt! Sy kläder och ge er ut i skogen?" Inte riktigt fattat att man kan lajva framför datorn....
Dom sitter ca 8-10 st i mitt kök och skrattar så att tegelpannorna på taket lossnar, jag ligger själv i sängen och skrattar när jag är på party i Cyberskåne eller vandring i Tyskland...tänker inte kommentera ungarnas aktiviteter mer!!!
Hoppas att du och Hexan får en fantasifull dag ;)

Lena sa...

Sluta fantisera om att leka doktor.Tror att du har roligare som viking...

imse sa...

Leka doktor är inget för mig, eftersom jag ju är sjuksköterska. Skulle kännas för konstigt med en sån lek då.

Cyberparty är annars en kul grej, man kan liksom ta ut svängarna ordentligt.

Kram

BP sa...

Alltså ärligt talat så förstår jag inte hur du hinner med bloggen, Lilla Frun och 60 timmars arbete. Jag fattar det inte. Sover du någon gång eller lever du i dvala alla dina vakna timmar.
Jag var också på partaj hos Caja, men du var ju lite sen å då hade "tanten" redan lagt sig.

PS. Om jag hade 10% av din energi så... DS

sexleksaker sa...

Jag gillar sexlekar!