måndag 20 september 2010

"Gulligt..........men lite läskigt.....!"




I helgen som var så köpte jag en byrå via blocket. Det var en äldre dam som sålde den, hon skulle flytta till ett äldreboende och hade inte riktigt med plats. Byrån var fin och priset helt perfekt! Ett helt klart Oumberligt ting alla kategorier......fast det är inte det som det här inlägget ska handla om! Damen var i 90 års åldern och var så där fin och god som bara en fin 90-årig kvinna kan vara, fint uppsatt grått hår, klar blick och tufftade ullsockor.
Självklart så fikar vi för att avsluta affären.....det är precis då jag får syn på en sak i hennes bokhylla, en liten skulptur i en glasbubbla........det är en liten pojke med en snara runt halsen i den, ser ut att vara i något keramiskt material. Jag ser att den äldre kvinnan noga följer mitt ansiktsuttryck och mitt minspel.......men jag avslöjar ingenting......galna kärringar har jag träffat förut.....blev bara lite överaskad av skulpturen. Självklart pratar vi lite runt och kring den......hon fick den av sin son, som köpt den i USA! Undrar om min Mor skulle bli glad över en keramiskfigur av en liten pojke i 5 års åldern med en snara runt halsen?

Vilket fall som helst, jag skriver upp namnet som står under porslinsfiguren, Carole Epp, googlar och hamnar här, vad tycker ni?
Mötet med den gamla kvinnan gav lite dålig eftersmak...........kanske eftersom ett parti med många medlemmar med nazisympatier nu är med och regerar Sverige!
Är du nyfiken att läsa om några av Hitlers 21 kvinnliga koncentrationslägerföreståndare så klicka här! Varning mycket obehaglig läsning!
Vid datorn i "Dårskapens Tidevarv" Peter Olofsson

3 kommentarer:

BP sa...

Tack och lov att smaken är som baken - vad gäller den lilla figuren alltså.
Vad gäller ett visst parti så är det skrämmande att Sverige nu följer i flera europeiska länders fotspår.

Elin Damberg sa...

Åh herre gud. Skroderar du? Jag hoppas det.

Idag är det en sån där dag då jag behöver mer gullighet än läskighet. Mannen som personifierar uttrycket, vännen Berghagen du vet, är min smärtgräns idag och då förstår du. Krampårej.

Freedomtravel sa...

Man undrar ju vad som finns i oss människor...?