lördag 20 november 2010

"Förlåt mig....härmed utlyser jag Julefrid...........!"



Som sagt....förlåt mig om min blogg nu en tid har varit lite "grov", men i och med detta inlägg så vill jag utlysa lite Julefrid..........jag lovar att jag varken ska skriva "rövhål" eller visa några, åtminstone garanterat rövhålsfritt här till 7:e januari........sedan kan jag nog inte hålla mig längre!
Jag vill börja med att i Julefridens tecken visa två fantastiskt vackra konstverk som jag skulle ha ropat in på Stockholms Auktionsverks kommande klassiska Auktion 7-9 december om jag fötts rik istället för vacker. Bägge har ett utropspris på 250 000-300 000 styck!
Tror alla känner till Jenny Nyström som målat tavlan nederst.......Fanny Brate som målat den andra är inte fullt så "känd"! Klicka på bilderna för underbara förstoringar!
Vid datorn Din Mystomte i Juldjungeln Peter Olofsson!

7 kommentarer:

Elle sa...

Tack för din kommentar!
När du väl skriver en, ja då skriver du också!! *ler*
Var just till byggmarknaden i jakt på en ljussling, i mitt försök att hitta lite julstämning.
Nu fick jag istället lite panik!
Byggmarknaden var en enda julmarknad! Too much!
En tysk gubbe stod och svor över ljusslingorna från ett känt svenskt företag...
"fan, de skriver på alla språk, men inte på tyska!!" var hans höga och irriterade kommentar. Hade han dock öppnat ögonen lite, hade han upptäckt att tysk översättning fanns!
Jag lät honom dock våndas och bekände mig inte som svensk och därmed översättningskunnig...*moahahaha*

Men jag insåg att han nog var lika frustrerad över den kommande julen som andra (typ jag).
Allt hade de, men inte en enda hyacint!!
Här är hyacint mer en vårblomma och lite svår att hitta dagarna före advent.
Men vad f-n intresserar dig blommor, Peter?

Snygga tavlor. Jenny Lindströms bilder är favoriter hos mig och hade jag haft lite mer pengar (får väl också vara glad över att vara vacker istället...) hade jag nog slagit till och köpt en bild!
Tomtebilden föredrar jag att MINSKA istället för att förstora!! *blink*

Nu ska jag fixa till det lite hemma, kanske sno lite mossa i skogen, göra ett försök till julpyssel och sen se efter om mina kära besökare idag har varit modigare.
Säger som du, heller få än att hoppa runt en massa!
Kul att höra att jag är "unik" i detta sammanhang, men pockethexan och jag börjar ju bli "projektpartners" nu eller vad man ska kalla det.
Och en Goodie-bag är väl bättre än en Dog-bag??

Oj, kom på nu att jag måste tömma min "shopping-bag"...
Ha en skön lördag och hälsa!
Kram Elle

Elle sa...

Oj, vad långt det blev...

Västgötskan sa...

Grov? Var, när, hur? Ja, ok. Rövhålsinlägget kanske inte var det trevligaste jag har sett (!) men i övrigt; vem säger och pratar inte om att knulla??

Jag skriver inte så mycket om sånt själv, men tänker desto mer. Jag kanske borde utveckla det till skrift? :-D

Julen, ja du. Det blir nog hyfsat lugnt. Vi ska vara här hemma halva dagen med mina föräldrar och sen blir det sambon föräldrar på kvällen, men barnens kusiner. För en gång skull (och än så länge kanske ska tilläggas) ser jag faktiskt fram emot julen i år. Inte varje år man känner så! (Eller, inte jag i alla fall). :-)

Kram!

Elin Damberg sa...

Finstämt ända till den sjunde januari..? Ha! Så länge kommer du aldrig att kunna hålla dig, vännen.

Tack och lov.

Rose Garden Malevik sa...

haha,,,ok:)

Missa inte
SATURDAY SHOW OFF
Välkommen att vara med
Håkan

Vit som snö sa...

Fniss:))) Jaa det måste vara en bragd att låta bli det ordet såå länge;)) Gillar att du utlyser julefrid men jag gillar kontrasten i din blogg mot dom övriga jag läser...är ju annars ganska inredningsinsnöad... trots allt använder du ju STIL när du pratar...hmm jaa, t.ex rövhål. Oooops, trodde aldrig jag skulle skriva det ordet på nätet... Se där hur det kan bli;)
Ta nu och partaja på Malevik tycker jag, lite rosor förgyller julefriden:)))
Nu ska jag hoppa in i en taxi och åka på trevligheter:)
Önskar dej en mysig helg!
Kram Cilla

BP sa...

Tavlorna är väldigt vackra - att titta på, men jag skulle aldrig hänga upp dom. Tur då att jag inte ens behöver ta det beslutet - vacker var lösningen;-)

PS. Du kommer aldrig kunna hålla dig såååå länge, aldrig;-) DS