fredag 26 november 2010

"Lugn bara lugn........Oumberlige Peter, ditt helrör i politiken....!


Det var ju ett tag sedan jag avhandlade politik här på Oumberligabloggen. Det är ju ack så trist men desto viktigare och nu när jag idag på morgonen läser två artiklar som intresserar mig i Svenska Dagbladet så är detta inlägg ett inlägg som bara måste skrivas..........trots att det handlar om politik!
Det är visst köbildning för att bli nytt språkrör i Miljöpartiet.......kö vad är det? Bara trist och långsamt, i och med detta inlägg så ställer jag mig först i kön som ny kandidat till språkrörsposten som blir ledig när Maria Wetterstrand slutar. Tror ni jag skämtar, aldrig i livet, är trogen miljöpartist sedan många år.....visserligen inte så mötesaktiv, men det är inte mitt fel.
Efter varje möte så är det middag eller fika här på Södertörns Miljöpartikrets........det funkar helt enkelt inte för mig att sitta och krubba med så många shaviga människor samtidigt.
Maria Wetterstrand har ju varit en förebild i många år när det gäller freshör, tråkigt nog så har inte det riktigt smittat av sig på övriga medlemmar, titt som tätt så dyker de upp både kvinnor och män med skägg, hemmasydda kläder, utan bh och orakade armhålor.
Ja, det kan tyckas hårt att jag skriver så men det är en sanning, nu måste "nagelsaxar och rakhyvlar" fram om vi Miljöpartister ska vara med om att kriga om makten vid nästa riksdagsval.
Självklart så skiter vi i sossarna, det här racet kör vi mot Moderaterna, inga andra, det blir Reinfeldt mot mig. Inget ont om den Gode Reinfeldt, men killen verkar ledsen, man blir dyster bara av hans uppsyn...........undrar om han föddes allvarlig.
Sedan vet jag en annan sak också, det händer att han har både syntet i sina skjortor och i sina slipsar, det har aldrig jag, bara kravodlad kammad Egyptiskbomull i mina skjortor och natursiden i mina slipsar!
Mitt "partiprogram" då..............ja hela min blogg är mitt valmanifest.
Oumberlige Peter, ditt Helrör i Miljöpolitiken, Klappa en Bäver......det kommer mer för nu har klättringen mot partitoppen börjat!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Barfotabloggare på bloggräsmattan!
PS:Okej då, jag vet, solen har också fläckar, jag åker bil överallt..........men faktiskt jag åkte buss...en gång förra veckan........en mycket obehaglig upplevelse, men jag gjorde det i allafall!
Hmm.........ska man inte också berätta något personligt vi sådana här tillfällen? Jag matar gärna fåglar vid Slottet!

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Här gick jag och hoppades att fridolin skulle ta över. (Den enda miljöpartist med vettiga debattartiklar!)
Men nu blev jag lite osäker.. ;-)

Unknown sa...

Skönt att höra att det finns fler som röstar på det enda vettiga partiet. Och Maria Wetterstrand är helt rätt så synd att hon måste sluta, gillar ioch för sig Peter också ( Du märker att jag är så "tjenis" med dem att jag kör med förnamn), men eftersom Maria och jag är från samma stad och hon även är kusin med min brors fru så är jag minst sagt, lite jävig.
Gillar väl även hemstickade västar och håriga armhålor men de sänder liksom ut fel signaler, du får väl ge dem ett rakset i julklapp där i Södertörn, eller bryt av deras stickningspinnar så ska du se att vi slipper syntet i riksdagen framöver.
Hälsningar från en lagom shavig, klädd i renaste naturskinn, alltså så som vår herre skapade oss, etanolkörande(är det verkligen så himla bra, eller ska jag ha dåligt samavete över det också?), bäverägande, aktivist.