fredag 12 november 2010

"Har ni också en liten lokal blaska.....?"




Har ni där ni bor också en sådan där lokal liten tidning där folk får skicka in små insändare av olika slag? Jag har en sådan och jag funderar stark på att söka upp dem som anstränger sig för att skriva till den, tre gånger på raken har det nu varit folk som via sina insändare ondgjort sig över nedskräpningen i sin närhet! Visst "nedskräpning" i alla dess former är katastrof, men det fungerar inte att skriva insändare. Jag är ganska säker på att den typen av människor som slänger saker omkring sig hur som helst skiter fullständigt i om "Arne Byhed, Arg Pensionär" ondgör sig över fimparna vid hans busshållsplats via Knäckebröhultposten!
Jag har en kompis som bor en bit utanför Stockholm.....jag cykeltränar en hel del så en fin sommardag så cyklade jag ut tidigt en morgon för att besöka honom. Till saken hör att hans lilla avtagsväg ser ut som en lite öde skogsväg, men precis där det ser ut att ta "stopp" där ligger hans hus bakom krönet! Denna arla morgonstund så ser jag att det står en bil parkerad vid sidan på hans väg, en man håller bokstavligen på att slänga skit. Helt fräckt så lassar han ut 4 dasstunnor, ni som är insatta i ämnet, svarta lite större hinkar som normalt ska hämtas av renhållningen, föraren av bilen ser inte mig och jag gömmer mig snabbt bakom ett snår.
Konflikträdd är jag inte men någonstans inom mig så föds det en tanke..........snabbt som fan så tar jag en bild på den röda bilen och dess förare och skärpedjupet ligger på registreringsplåten.
Föraren lastar ut den sista dasstunnan och hoppar sedan in i bilen och kör iväg.......säkerligen lycklig över att billigt och smidigt blivit av med sommarens "skittunnor"! Tror han det!
Min Vän som bor i huset som nu drabbats av illegal skitdumpning har ett ganska rymligt samvete om hur olika "ordningsfrågor" bör lösas........enkelt sett så går hans livsfilosofi ut på att "idioter ska ha stryk och kloka människor kan man möjligtvis prata med...eventuellt"!
Jag dämpar min Väns raseri när jag visar vad som hänt vid hans tomtgräns.......sedan visar jag bilden.....med "skitdumparen" och hans tydliga registreringsskylt på bilen!
Det jag nu berättar behöver inte vara sant och det är dessutom olagligt att hämnas på detta sett som jag nu ska berätta om.............vet ni hur lång tid det tar att tömma fyra dasshinkar i en sommarstugeskorsten? Det tar exakt 16 minuter, luktar djävligt illa dessutom, sedan blir det ett intressant ljud i en murad skorsten när man häller flytande fekalier i en skorsten.....ett lite intressant kluckande ljud, ungefär som när man sveper en öl ur flaska.......fast lukten tog bort njutningseffekten av tömmningsljudet!
Kan vi lära oss något av denna historia.......inte vet jag! Som sagt så är det dessutom olagligt att göra så.........fast å andra sidan så får man inte dumpa sina skittunnor på andras tomter heller så deså!
Bilderna ovan? Visst kunde jag visat en massa "skitbilder istället", men väljer att visa "skit" som vi i västvärlden på något sett valt att dumpa på andras "bakgårdar".......inte direkt alltid......fast det blir för omständligt att skriva om här och nu!
Var det någon som sa trevlig helg?
Vid datorn som vanligt Din Dasstunnetömmare i Cyberrymden Peter Olofsson!

1 kommentar:

BP sa...

Gud så hemskt!!!