söndag 28 november 2010

"Med full kraft drabbar tvivlet mig igen.................!"


Ett tag sedan nu det hände........men nu sitter jag och läser i min egen blogg........ett ord dyker upp med skoningslös kraft i mitt inre.........."Varför"...........hör jag någon säga!
Ja, varför bloggar man..........varför gör man sådana fantastiskt meningslösa inlägg som jag är en djävel på att skapa..........och varför äter man 9 luccebullar och 5 stora pepparkakor.
Jag är 46 år och borde veta bättre.................eller är det just "det" som är att vara människa..."med fel och brister"........ibland fylls jag med tvivel!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson som idag är mycket "liten"!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske är det bara lite vanlig fylleångest?
Kram ifrån Kompisen Örjan!

oumberligating sa...

Tack för omtanken Örjan! Hade du kännt mig bättre s hade du vetat at jag i princip aldrig dricker, har fullt upp med att vara ajour inom många områden!
Fast kanske borde jag dricka?
Nej, tvivlet ligger i just sådana inlägg som jag gjort sista tiden....skriva om att min Fru vill ha grövre korvar...hur är man funtad när man skriver om det....eller om hur gott Unni Drougge luktar? Borde inte en kille som jag söka hjälp?

Anonym sa...

Upp med hakan nu Peter! Visst kanske du borde söka hjälp för din sjuka humor, men den förgyller min vardag ska du veta! Och vilka kärringar gillar inte grov korv?
Att du tycker Unni Drougge luktar gott är väl ingen highligt direkt, men va fan med så mycket smink så borde hon lukta gott!
Själv åt jag upp nästan en hel chokladask igår, med kraftigt illamående som följd.......alla har sina tvivel!
Du! Sluta förfan inte blogga nu igen!
Kram ifrån Örjan!

Pennelina sa...

August Strindberg sa att det är inte våra dygder utan våra fel som gör oss till människor ;-)

Kram!

Freedomtravel sa...

Ja, lite tvivel och ångest hör väl till i livet. Efter att ha fått de BÅDA och ENDA hemsidor jag nånsin byggt uthängda i TV3 inom en halvtimme i torsdags (nej, all reklam är inte bra reklam) började jag tvivla på om man över huvud taget borde använda internet....
Men men, ångest, ångest... och så går man väl vidare...?

Caja: sa...

"När vi inte längre är säkra på vår sak, då kan vi börja leva.
//Graham Greene

Och du...liten är också någon....

Adventskram till dig och lilla frun/caja

Elin Damberg sa...

Nio lussebullar... För mycket av det goda kan vara helt underbart.

Extra kram till dig idag. Känns som om du behöver det.