onsdag 11 november 2009

"Fula människor gör ingen glad! Tänkt del II."


Att "mörkret" bereder ut sig behöver väl man väl knappast tveka om när man läser i morgonens Dagens Nyheter att en dejtingsajt "dumpar" alla som de anser vara fula!
Djupaste mörker, helt klart när det gäller "tänkarfronten"!
I nästan hela mitt lite naiva vuxenliv har jag försökt och förstå mig på det här med "skönhet och attraktion". Det är ungefär som det här med humor, helt olika och man uppfattar och tycker olika ifrån person till person. För några år sedan så tryckte jag upp en T-shirt med texten:
"Fula människor gör mig ledsen"! Alla tillhör nu inte den "ironiska generationen" så budskapet missuppfattades av de flesta, så för Er som undrar om de finns kvar på lager så vill jag meddela att jag inte trycker upp några nya i år! Däremot så blir det en ny upplaga av: "Jag är inte Idiot, har bara lite otur när jag tänker"! Borde jag skicka till flera, bl a till den Lokalpolitiker här i StorStockholmsområdet som köpte sex av en minderårig flicka, dessutom via hallick och sedan har mage att försöka komma undan med att han trodde hon var äldre! Spelar det någon roll om en människa är 17 år och 364 dagar eller 18 år och en dag. Visst juridiskt så gör det det, men nu är jag inte jurist utan en 45 årig djävligt irriterad, förbannad och missnöjd man med en aggressiv muskelmassa på 108 kilo som ibland bara väntar på att löpa amok över det totala "djävla mörker" som råder! Köpa sex! Då har man milt sagt "missat mycket" vad livet handlar om!
En som verkligen "missat" vad livet handlar om är den kille som greps i en Kyrka utanför Västerås efter att ha "gosat lite" med en kvinna som han lyft ur en kista! Minns ni det? Sådant vill man glömma, men av en slump så hittade jag delar av domen på nätet, men tänker inte länka till den, då blir man mörkrädd på riktigt! Som sagt ännu på ett tag är det verkligen inte dags att "dra upp rullgardinen" helt!
Vid datorn i Nådens År 2009 Peter Olofsson!
PS: Skriver inte om killen hur han tänkte, för han tänkte helt klart inte alls, men några i hans omgivning såg till under hans uppväxt att han inte fick lära sig att tänka, några förvägrade helt klart honom rätten till sin egen hjärna och det är nog det värsta!

Inga kommentarer: