lördag 14 november 2009

"Jaha, nu gapar tanten i andra rummet också!"


Jaha, får man inte drömma ifred heller, precis när jag gjort inlägget nedan så skriker min Fru i rummet brevid där hon följer min blogg!
-Jag vill också vara med och dela på pengarna ifrån trisslottsvinsten!
Okej då, det kan jag väl göra och det hon tänker köpa är den här lilla broschen i 14 kt guld och silver föreställande en rysk izba (boning) med en demantoidgranat, gammalslipade diamanter, rosenstenar och rubiner. Storlek 2.7 x 2.7 cm, vikt 10.6 gram. Rysk stämpel S:t Petersburg, ristat nummer 6096. Tillhört hustrun till en av direktörerna vid Nobelföretagen i S:t Petersburg och Moskva. Därefter har broschen gått i arv inom familjen.
Svaret blir alltså: -Klart Älskling, det blir din julklapp! Utropet ligger på 68 Loppor bara!
Se W.A Bolin, bild och delar av text därifrån!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Terrorisera nu inte mig för min Frus smyckessmak gå in på hennes blogg direkt och fråga varför i helsike man vill ha en brosch som ser ut som ett hus!

1 kommentar:

Bloggullet sa...

Hallå Peter, ha en fin helg.
Förresten, har du facebook?
Kram