måndag 2 november 2009

"Nu är det illla och jag har lätt för att hålla mig ifrån skratt!"


Ja, nu är det verkligen illa, idag hände det som jag befarade och fasade för, jag blev tvungen att köpa en skjorta på Dressman. Hej då och Förväl NK, förväl till "kammad Egyptisk Bomull"!
Som tur är så har jag fortfarande ett litet "lager" av Oumberliga T-shirten kvar att ta fram och ha på mig inunder så jag slipper den "kyliga känslan" av min budgetskjorta. Köpte visserligen deras finaste variant, men det hjälpte inte.
Så nu är det bara att inse sanningen Peter, du är "långtidsarbetslös"! Kära vänner och läsare av min blogg, ta mig som ett varnande exempel på hur det kan gå.
Slicka Chefen "därbak" om du måste det finns värre förnedring, ja det finns det faktiskt, Dressman och H&M exempelvis. Var rädd om ditt jobb, när du är nere på 70% procent i A-kassa som jag då är du så nära samhälletsbotten som du kan komma.
Kanske blir det inga fler inlägg här nu, sälja datorn kanske en nödvändighet för att kunna köpa en riktig skjorta som inte "kryper upp i byxorna" av sig själv!
Idag utbrister jag inte, Äntligen Måndag!
Vid datorn i Nådens och Skammens år 2009!

3 kommentarer:

RANA sa...

Du är ju så galen att det är underbart. Jag trodde att DU skulle hänga på; inte börja gorma om register och hotbilder som värsta torpeden. Med andra ord: det är ju DU som är som Berghagen, definitivt i båda bemärkelserna.

Tack för att du får mig att skratta, Peter.

Jag är säker på att du faktiskt HAR kollat upp att jag har en volvo. Så sweet.

/R

RANA sa...

Aaa just det. Vadå förnedring?

undrar hon som äger femton HM-klänningar

blondiie sa...

hahah du har ju börjat få blondiie baciller=) mass humor, me like=)