lördag 21 november 2009

"Länspumparna går nu för fullt!"



Som sagt så här kan det väl inte vara på Oumberliga Bloggen längre, alltså ett "sjunkande antal" besökare och ett fåtal kommentarer per dag! Självransakan är ordet Peter! Självklart så tar jag hjälp av min användarstatestik, det mest sökta ordet på Oumberligating är Tiffanylampor och gogglar man just ordet Tiffanylampor och söker på bilder så kommer man faktiskt först till Oumberliga Ting, trevligt, trevligt! Sedan kommer faktiskt Bernoullis Ekvation som var det näst mest populära sökordet ett tag. Efter att ha haft det på bloggen så fick jag ett 30-mail ifrån olika matematiker över hela världen, jag gjorde alla besvikna, jag tycker det är intressant med matematik men något snille är jag inte! Nummer 3 att locka läsare till Oumberliga bloggen var när jag visade lite oljemålningar av konstnären Michael Breyette (lägger inte in någon länk eller sökord igen, blev kaos förut) Inlägget med hans konstverk är faktiskt det enda som jag tagit bort, fick en hel del "trevliga" mail men framförallt så fick jag över 800 besökare en dag, trots att inlägget bara visades i några timmar. Så det optimala är ju att visa nakna män målade i olja, belysta av en Tiffanylampa och helst ska då grabbarna som är näck på oljemålningarna sitta och räkna mattematiska ekvationer. Undrar om jag ska beställa en sådan målning, nej, jag tror inte det och vill ni ser fler oljemålningar av Michael Breyette så får du "googla" själv!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

1 kommentar:

Susanne sa...

Du är en lustig prick du det måste jag ändå säga!! Kram