söndag 10 juni 2012

"Dax att bli lite gulligt folklig.......igen.....!"

Att jag hamnat lite "snett" i bloggvärlden är ju bara ett faktum, i vilken bloggkategori hör man hemma i när man är 48 år gammal, barnen flyttat hemifrån, har snuskig fantasi, gillar design och antikt. Skrattar gärna åt folk (Ja, jag vet, man skall skratta med folk inte åt dem). Läser tidningar minst 2 timmar och dagen. Har åsikter om det mesta som jag dessutom tvingar på andra....ja ni hör, det fungerar inte riktigt. Dessutom har jag trakasserat bibliotekarier och sjuksköterskor snart i 4 år via min blogg. (Fast just pga detta så har jag fått Vänner inom dessa yrkeskårer)

Fast nu är tanken att jag ska bli "Gulligt folklig" igen, dax att börja nu så verkar jag vara lite normal lagom till Bokmässan i Göteborg i slutet av September. Inbjudningar till fester och föreläsningar har redan börjat strömma in, hoppas att ha en "salongsfäig" blogg till dess!

Har nu suttit läst och tittat i olika bloggar för att se vad som är i ropet hos "allmänbloggarna", (den bloggkategori där jag känns mest hemtam).....två saker kan man lugnt konstatera. Barn, antingen egna eller barnbarn ska det vara och sedan ett djävla tjat om jordgubbar i alla dess former, nyskördade, tårtor mm.

Håller på en hel del med "antikt" och annat bråte, just nu har jag jagat Ryskt Porslin ett tag och fann via mitt googlande en kille som jag fått kontakt med. Han skickade bilden ovan till mig och önskade en "Glad Sommar"! Bilden skickade han till mig, inte som en direkt humorbild, han ville visa hur stor hans son blivit förra sommaren.

Hans Engelska är ungefär lika dålig som min Ryska, har ännu inte rönt ut vad vitsen är att lägga ungen i ett jordgubbsbad. Ryser faktiskt vid tanken på vilken djäkla allergichock min Dotter skulle fått om man gjort något dylikt med henne i denna ålder. Kanske ska ungen härdas eller inte lukta kiss, vad vet jag, men jag hoppas i och med denna bild ta priset som sommarens mesta "gulligullallmänbloggarman"!

Ha en fortsatt fin Helg Gamla och Nya Bloggvänner!
Kram ifrån Oumberlige Peter Din Gubbe i Cyberlandet!

7 kommentarer:

Milla sa...

Hahaha, den där bilden blev ju som en bekräftelse på dina tankar. Jordgubbar är in da' house om jag säger så, skratt. Inser att jag till min "förfäran" tillhör en av "de där allmänbloggarna" men med en twist av snusk, en portion humor o massor av ironi. Älskar att skratta åt folk och gör det alltid med glimten i ögat. Skrattar nog ändå bäst år mig själv, hahaha.Skulle gärna titulera mig estradör med risk för ett anses vara narcissisistisk !)
Oj, vad jag skulle bli poppis eller avskräckande om jag lade till och skrev om den del av mig som handlar om sjukdomen. Här kommer nu försvarstalet, hahaha, angående en "allmänbloggares" tillhörighet;
För mig är bloggen det andningshål och tillnärmelsevis det som får mig att klara av det mindre balanserade liv som jag lever. Därmed inte sagt att det jag skriver om är ihopdiktat. Utan jag skriver om det som står för de frisk delarna av mitt liv och dessutom Äääälskar jag jordgubbar,haha. Sträva nu inte allför hårt för att bli salongsfäig för vad vore Oumberliga Ting utan dess innehåll.

Ha en underbar dag!!

Anonym sa...

Jag vill aldrig mer äta jordgubbar
hos någon som har småbarn, vem vet
vad de innehåller. Man får hitta på
ett annat sätt att ta livet av sig.
M

Veronica sa...

..bara så du vet.... Trädgårdsgubben visar :mittemellan...vad det nu kan betyda? Lycka till i morgon!

Veronica

conny sa...

Då hamnar man i kategorin: Fullt normal medelålders man, alternativt lika galen som alla andra män i skor, eller utan skor! :D

♥ Carina ♥ sa...

Ja jordgubbar är liksom på "tapeten" nu.
Jag gillar jordgubbar OCH barn men den där bilden... nä jag tror mitt sug efter jordgubbar gick över :)
Kram

BP sa...

Nu läser jag inga allmänbloggar och verkar då inte ha missat alltför mycket.
Ungen badande i jordgubbar tycker jag är riktigt roligt faktiskt (bortsett från eventuell allergi såklart).

Cici sa...

Jag visste inte att man var indelade i kategorier, men jag känner mig ganska träffad av "allmänblogg" och gissar att de flesta bloggar jag läser också hör hemma där. Sen får man krydda sin blogglista med några bloggar som din till exempel. Och det för att du innerst inne är en sån underbart medmänsklig person.