fredag 1 juni 2012

"Ännu mera väta.....Inte roligare än man gör sig....!"

Herregud vad tråkigt jag har! Kallt och regnigt är det också! Nej, man har inte roligare än man gör sig, fast i det här landet möter man mycket motstånd så fort man försöker skoja till det lite. Trogna läsare vet att jag arrangerade Dilodrace på Bokmässan förra året. Det blev himla populärt, ovanligt många bibliotekarier var med och kämpade tappert med sina tingestar. Ber om ursäkt för att jag beskyllt den yrkesgruppen för att vara pryda och lite trista, som sagt förlåt!

Hade tänkt simma Vansbrosimningen i år, men efter att ha hittat Den Ryska motsvarigheten på nätet, se bilderna ovan, så tycker jag faktiskt att Vansbrosimmningen känns lite Viktoriansk på något sett! Vad säger Ni, ska vi ses i Rålambshovsparken någon kväll? Sexsistiskt......ja kanske, men jämnlikt, alla får självklart delta med sina Dockor oavsett kön, hudfärg eller läggning. Gäller självklart Dockorna med! Har du ingen docka, ring på hos grannen, han/hon lånar säkert ut sin! Eller annars hittar du en billigt på nätet! Tycker du bilderna ovan är glada och livsbejakande, se fler här!

Okej, det här med humor och vad som är kul har Vi ju behandlat många gånger här på Oumberliga bloggen. Det bästa av allt är ju att vi själva får välja, kollektivt  dockbandande eller en grillfest med Bag In Box vin tillsammans med Karin och Anders som snackar pensionsförsäkringar hela kvällen, bara att välja! I vilket fall som helst så är Världen full med Oumberliga och ibland Obegripliga  företeelser, fast i Min Värld så är det Olikheterna som berikar! Vad det någon som sa trevlig helg?
Vid Datorn Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Superman i Cyberpölen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Garvar!! Hej Peter, hittade dig nyligen via Stay Friends och nu när jag hittar dig även på nätet så blir det extra kul med det här inlägget!
Minns du när vi köpte en uppblåsbar Barbara (som de då hette), fyllde den med helium och gav Anders i födelsedagspresent. Vi visste ju inte att hans Farmor var på besök och hann inte stoppa honom ifrån att öppna paketet innan tanten kom in i vardagsrummet.
Kan aldrig glömma hennes min när dockan hängde i taket med gapande mun och tanten gapade minst lika mycket!
Har kontaktat dig via Stay Friends!
Hälsningar Lasse!

conny sa...

När jag ser dessa oumbärliga tingestar så kommer jag att tänka på en händelse som inträffade för många år sen. Jag och en dam var ute och "finåkte" utan bestämt mål. Efter ett par timmar började det suga i kaffetarmen, så vi beslöt att stanna till vid första bästa cafe eller kaffehak. Efter ytterligare nån halvtimme på en ganska liten skogsväg, som dock var asfalterad fick vi syn på en liten diskret skylt vid sidan av vägen, i anslutning till en ännu mindre skogsväg. Cafe 300 meter stod det på skylten, så vi svängde naturligtvis in på den lilla vägen, kaffesugna som vi var. När vi åkt 300 meter på den lilla vägen fick vi se en massa nakna människor av båda könen, som promenerade omkring i det fina vädret, men nån kaffeservering såg vi inte till. Vi hade hamnat på ett nudistläger! Det stod inget om det på skylten vid vägkanten, och påklädda som vi var så åkte vi därifrån. Jag funderade ett tag på om jag skulle fråga mitt kvinnliga sällskap om vi skulle ta av oss paltorna och förena oss med de andra nudisterna. Så blev det dock inte, och vi åkte därifrån. Hädanefter när jag ser vägskyltar som skvallrar om cafe eller serveringar så är jag en smula skeptisk hahahaha...En trevlig biltur blev det i alla fall! :D

Anonym sa...

Jag tror mer på att detta handlar om en "lära simma kurs för vuxna". Dem ligger på en flytande uppblåsbar docka och dessutom bär dem flytväst. Kan ju vara lite pinsamt att lära sig simma som vuxen men med lite hjälpmedel kan det gå lättare, vilken affärsidé:)/C

Tini Tut sa...

Tack o lov att några försöker att skoja till det, annars hade livet blivit outhärdligt.
Fast jag måste ändå medge att leendet man sänder ut kommer ganska ofta tillbaka, dock ej alltid...hehe

Detta var ju en djävligt rolig ide.

Kram från den nakna trädgårdsmästaren.

desperat hemmafru sa...

Hmmm. Nä, det kryllar inte med sjöar i Frankfurtområdet direkt. Men det finns en himla massa kurbad och utomhusbad. Skulle man komma med "uppblåsbara Barbara" blir man väl utslängd... Fast tyskarna bada gärna bastu mixed, så där kanske hon platsar.

Min man var en riktig luring som student. Numera vet man aldrig vilket humör han är på. Men han gillar knäppa upptåg i allmänhet, så han skulle nog få leka med dig. ;-)

BP sa...

Ja det här inlägget väcker ju många minnen hos dina läsare ser jag. Riktigt kul!

PS. Jag tar nog the real thing i stället, fast det lär inte bli lätt att kånka på honom som är 1,96 cm lång och 82 kg tung;-) DS

Rapport till Vänfors sa...

Härligt inlägg...ler från öra till öra...meeeen, vi kan bygga de mest djävelusiska undergångsvapen,resa till andra planeter, komma på att det finns parallella universum och jag vet inte vad men en naturtrogen ( och nu menar jag naturtrogen) uppblåsbar KK är tydligen helt omöjlig.Liknar ju rena ankskiten...Tur att jag har förmånen att ha en levande...som jag dessutom är lyckligt gift med. DETTA ÄR SKANDAL!!!
Kram Annika

Camilla sa...

Som sagt...inte roligare än man gör sig ;)
Ha det bäst!