torsdag 21 juni 2012

"Sommargåta hos Oumberligating......!"

Hm...inlägget nedan blev väl himla trist, får bättra mig helt enkelt. Vad tycker Svenska Folket och Bloggare om? Jo, tävlingar, enkla tävlingar som det inte krävs så mycket hjärnkapacitet för att lösa.
Jag har gjort en rebus, en bildgåta ovan, tre bilder som bildar ett ord, som har med denna dag som idag är att göra!
Tävlingen pågår fram t o m 2:a Juli . Vinst blir helt nyutgivna boken "Små Solfåglar Långt Borta" av Christine Watson Damm Förlag. Skicka ditt svar till jernsaxen@live.se

"Små solfåglar långt borta är en fantastisk, rolig, vacker och sorglig berättelse som vunnit Costa First Novel Award 2011 ett av Storbritanniens finaste debutantpris. Översättning Ylva Stålmark"

Obs: Kvinnan på bilden längst ned har inget med gåtan att göra, det råkar bara vara min Fru som är i vägen!
Vid datorn Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Rebusmakare i Cyberrymden

7 kommentarer:

Marina sa...

Boken lockar absolut, så det återstår väl att se om jag ska försöka maila in ett svar och hoppas på lite tur, eller om jag helt enkelt ska försöka få tag i den ändå...Glad Midsommar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Tur och väl är lilla frun så söt så det är bara henne man ser på sista bilden, din rebus kommer nog lösas. Ha det så gott nu i midsommar, plocka blommor och ät mycket sill.
Glad midsommar till dig och frun.
Kramar
AnnaMaria

BP sa...

Nu är jag urusel på rebusar, men jag kan iaf säga vad min spontana tolkning av dina bilder (minus din snygga fru alltså) är. Tankarna i min konstiga hjärna vill att man använder kondom när man älskar i grönskan i solskenet. Kondom är alltså mitt förslag;-)

Cici sa...

Jag brukar inte delta i tävlingar särskilt ofta, men när den Oumberliga ordnar en måste jag förstås delta.
Jag har redan mailat in svaret.

Trevlig midsommar önskar jag dig och Lilla Frun!

Elle sa...

Hade lilla frun varit med i rebusen hade jag vetat svaret....men nu har jag ingen aning!
Är för trött (och gammal?) för att lösa rebusar. Kör med eran metod nu och ökar lite i vikt...tack för tipset (ursäkten till viktökningen)
Ha en glad midsommar!

Anonym sa...

Jag är också för gammal och trött för rebusar, men kan inte låta bli
att testa.
Mitt förslag är "Död mans hand"
Sex på ängen = ormbett o fästingar
Den onda solen = hudcancer
Den nedre bilden, där händer i princip inget = dött

Kanske inte så muntert på midsommar
men jag är inte så munter till sinnes heller!
M

Anonym sa...

Svar på rebusen tack!!!
M