onsdag 6 juni 2012

"Pungen ska bara hålla käften.......!"

"Pungen ska bara hålla käften"......är det Oumberlige Peter som uttrycker sig så burdust? Icke sa Nicke, det är ännu en gång tidskriften Amelia som har denna rubriksättning. Kanske minns trogna läsare hur jag ondgjorde mig över en tidigare rubrik ifrån just Amelia? "Som en penis i ögat" skrevs det då.
Ja i vilket fall som helst så är denna helgdag en riktig "skitdag", dels ska jag börja jobba om några timar dels kommer det inte några morgontidningar denna Nationaldag. Så istället för mina älskade Dagens Nyheter och Svenska Dagblad så får jag ta vad som finns till hands. Denna dag blev det senaste numret av Amelia.
Jag bläddrar förstrött medans jag kladdar lite smör och stänker lite te i tidning, så kommer jag fram till Fred Forsells spalt om att raka kontra icke raka pungen. Längst bak i tidningen finns det en avdelning som heter "man"......jag är faktiskt inte säker på om denna del verkligen skrivs för oss män utan istället för kvinnor som fått nog av andra kvinnor i hela den övriga tidningen.
"Din pung kommer att tacka dig" har det stått i ett pressmeddelande som Fred Forsell fått, men han vågar inte skriva ut ifrån vilket bolag han fått pressmeddelandet.
Omberlige Peter kan avslöja att det är ifrån Philips, som satsar stenhårt på "pungrakarna"!

"Rakad i ansiktet, len i grenen men med naturligt håriga ben. Enligt Philips groomingbarometer*, är det så svenskarna helst vill se mannen. Ju yngre man är, desto mindre hår vill man se på den manliga kroppen. Resultaten visar också att kvinnor önskar sig lenare manskroppar än männen själva.
– Kroppshåret eller avsaknaden av det har blivit en del av det personliga uttrycket. Här kan man tydligt utläsa olika tendenser i olika åldrar. Ett exempel på det är att hela 75% av männen under 35 år tar bort hår från de intima kroppsdelarna. Det är inte längre en trend, det är en folkrörelse, säger Max Hellström, pressansvarig på Philips Consumer Lifestyle.
Det är långt ifrån bara skäggväxten som ryker när männen tar fram rakapparaten. Att ta bort kroppshår är en vanlig aktivitet bland svenska män och inkluderar kroppsdelar från topp till tå. Över hälften av männen, totalt sett, rakar eller trimmar de intima kroppsdelarna (52%), var tredje man (34%) tar bort hår under armarna och en av fem män tar bort håret på bröstet. Läs mer om hur svenskar groomar sig här.."

Ja, jag vet, detta ämne kanske inte är så intressant, men nu blev det ju Amelia jag läste denna morgon och självfallet så fastnade jag för rubriken, kanske precis som Ni Kära Läsare gjorde.
Jag jobbar stenhårt med att få en lite seriösare framtoning på min blogg är inte riktigt säker på om jag lyckas efter detta inlägg, en sak är säker Oumberlige Peter rakar sig inte någonstans mer än i ansiktet och kommer inte att göra det heller!

Ja, nu blir detta "håriga" inlägg inte roligare än så här, men om du vill ha din man lite lenare så finns det fördjupningsmaterial här! Philips, Moore, Hur man rakar pungen,!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Hyvel i Cyberbehåringen!

2 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Såg du mitt "fynd" i Waterloo? http://svenskiwaterloo.blogspot.de/2012/06/loppisfynd-i-waterloo.html

Anonym sa...

Bruksanvisning på hur man rakar sig så tragiskt.
Men det är rätt bra med den här folkrörelsen med rakning dvs om man vill röra sig bland folk som är renliga så är det bara att ta en titt på kroppbehåringen..:)

Rakad = nyduschad

Stubb= sisådär halvren

Hårig = Alt 1- Personen är oren eller allmänt lat
Alt 2- personen är +45,
Alt 3- personen är från landsbyggden
Alt 4-personen har endel annorlunda åsikter om manligt och kvinnligt

Hårt men delvist sant:)