onsdag 20 juni 2012

"Nej nu städar vi bort stjärthålen.......!"

Ber faktiskt om ursäkt för att slutmuskelbilden i inlägget nedan blev kvar så länge, jag brukar ju ganska snabbt efter någon liknande bild publicera ett lite seriösare inlägg. Ja, i vilket fall som helst så lovar jag nu att städa bort stjärthålen här på Oumberligabloggen för den här gången. Ska bl a presentera lite nya böcker, auktionsresultat samt lite annat. Fast man vet ju aldrig riktigt säkert med Oumberlige Peter, blir folk för tråkiga i min omgivning och jag behöver liva upp mig själv lite så kan vad som helst hända här.

Klockan är nu exakt 5 på morgonen då dessa rader skrivs, har vaknat genomsvettig och febrig, väntade alldeles för länge med att besöka Läkare, men igår var det nödvändigt, hade ont i hjärttrakten och lite svårt att andas, dessutom hade inte mitt vagelöga (se bild nedan) blivit bättre. Ja, nu är jag fulproppad med kemiska ämnen som förhoppningsvis ska göra mig piggare och friskare till Midsommar. Min Chef hade också vänligheten att skicka ett "krya på dig" sms, han behöver inte vara orolig, jag kommer att jobba på Midsommarafton.

Jag brukar ju ibland berätta om mina drömmar och inatt var det inget undantag då det gällde drömproduktion i min hjärna, orsaken till detta är säkerligen både feber och lite ångest. En Kär Vän till mig skall opereras nu på morgonen och det stör naturligtvis min annars så lugna nattsömn.

I drömmen gjorde jag hembesök (jag jobbar ju bl a med hemsjukvård) hos en familj där både hon och han i familjen var svårt sjuka. Inget konstig med det, men de hade en stor häst sovandes i sin säng. Hästen såg ut precis som Lilla Gubben i Pippi Långstrump. Hästen låg på rygg mellan dem och drömde och gnäggade samtidigt som den viftade farligt med hovarna i luften. Jag skulle parera hästsparkarna samtidigt som jag skulle ge medicin till paret som låg på varsin sida om hästen. Medicinen skulle för krånglighetens skull ges på klassiskt maner med matsked, inte lätt att samtidigt skydda sig ifrån hästhovarnas viftande. Vaknade av att jag fick en spark i pannan, självklart så hade jag huvudvärk när jag vaknade, fast den har en stor kopp tee och Iprenmannen nu botat. Ja, det är festligt vad hjärnan kan hitta på i sovande tillstånd!

Nu måste jag nog gå och lägga mig igen. Hoppas jag orkar med något mer inlägg senare under dagen. Om nu någon läser detta på morgonen, så ha en fin dag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

1 kommentar:

BP sa...

Ja det lät ju inget vidare, varken vad gäller dig, vännen eller drömmen. Hoppas allt gick väl för vännen! Å du, krya på dig!