torsdag 14 juni 2012

"Nu får det vara nog........!"

Ja, nu får det vara nog med "gullighet och folklighet"! (Se inlägget nedan) Du befinner dig just nu på Oumberligabloggen och gamla läsare vet precis vad det innebär......nya Läsare får vänja sig! Om jag nu var en helt vanlig bloggare så skulle jag nu kunna visa en massa gulliga bilder ifrån min Dotters studentexamen, bilder när Lilla Frun och jag är på auktion hos Bukowskis eller när jag är på författarträff. Alltså sådant jag hunnit med sedan vi "sågs senast"!

Fast skulle det vara Oumberligating Bloggen? Jo, självklart är det också en del av min bloggvärld! Visst skulle jag ibland vilja ha en helt normal blogg. Som exempelvis när jag var på författarträffen som jag skrev om ovan. Ett flertal personer frågade mig vad heter din bokblogg? Hm....vad svarar man på det? Vill man....dvs jag svara just då? Okej, det har hänt att "dagens inlägg" handlat om böcker, som sagt det har hänt, men det är knappast vardagen här på Oumberliga!

Nog med nonsensprat i skriftform.....nu kör vi! Klockan är snart fem på morgonen och jag har vaknat, druckit te ur min nya kopp! (Tack ännu en gång min Desperata Hemmafruvän) Läst tidningen har jag också gjort så gott det nu går att läsa med ett öga! Puh....nu kom jag äntligen till dagens ämne, mitt ena öga, rättare sagt mitt helt igensvullna vagelöga! Jag har nämligen en rejäl vagel i ögat eller rättare sagt i undre  ögonlocket. Brukar ha problem med det, men min receptbelagda medicin är slut så jag googlar för att se om det finns något lindrande preparat som är receptfritt. Det är då det händer.....jag hittar en bild på ett öga som ser precis ut som mitt, svullet och eländigt.

Läser och får dagens första skratt, för det här är kul! Kanske inte i din värld, men i Oumberlige Peters Värld så gör en sådan här bild min dag! Ser du vad det är på bilden? Japp, du skarpsynte läsare det är ett rövhål med ett instoppat emaljöga!

Får jag föklara min humor lite, ett rövhål är inte kul och inte heller ett emaljöga, de är faktiskt inte så kul ihop heller, det roliga är hur i helvete tänkte killen? Mormor är just begraven och släkten håller på att gå igen kvarlåtenskapen, där i en liten ask med Landstingets logga ligger hennes gamla emaljöga ifrån 1967. På en fest senare på kvällen får han för sig att trycka in det i dajmkrysset och fota det och skickar sedan runt det till sina vänner! Hur tänker man då? Det är då det roliga kommer in, den mänskliga hjärnan, hur är vi funtade? I vilket fall Oumberlige Peter ser dig! Ha en fin dag, jag vet ännu inte vad framtiden har i sitt sköte....hm rövhål kanske man skall säga!

Som sagt du är i Oumberlige Peters Värld just nu och du är hjärtligt Välkommen åter!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt Öga i Cyberträsket!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Asgarvar!!!
Tjena Peter! Lasse här, sitter och har tråkigt på jobbet, börjar tidigt idag, har en gjutning redan klockan sju och jag har kollat till armeringen som polackerna gjort! Perfekt, bara små justeringar bara! Tar nu en liten morgonfika och seglar in på din komplett galna blogg.
Du vet att jag lider av tvångstankar, på en hylla här i baracken ligger de där gamla löständerna du hittade när det gamla huset revs? Ska jag ta en bild kanske....haha...fast det är nog lite trångt att få upp en lösgom dit solen aldrig når!

Tycker det är dax att du kommer tillbaka till byggsvängen nu, börjar bli trist här, den nya generations byggkillar sitter fan bara med mobilerna på hela tiden då det är fika! Du får lära dem hur det går till att underhålla en byggbarack!
Eller som du brukar säga: "Vi har aldrig haft så kul som då vi draggade efter svärmor i fel sjö!"
Ses och hörs!
/Lasse
PS: Kan du inte komma upp till Karin och mig under midsommarhelgen?

conny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tini Tut sa...

Va, va! Hörde jag röv...hehe. Tycker nog att både röv och emaljöga är ganska roligt, tillockmed var för sig.

Men har man den sjuka humorn att köra upp ögat i röven, som dessutom tillhört en släkting, ja då vetefan......???
Hahahaha...
Du behöver inte vara gullig med jordgubbsbilder, jag kan stå för den tråkiga biten nu på sommaren, min blogg har blivit förvandlad till en circus. Men vänta bara jag är snart tebax.

Tini Tut den nakna trädgårdsmästaren

desperat hemmafru sa...

Var får du alla galna bilder ifrån??? Jag utgår från att du inte producerar alla själv... Du är sannerligen svår att få grepp om. Vad är sanning och vad är fiction? Hade man känt dig i "real life" hade det kanske gått att avgöra, men här på bloggen? Är du skvatt galen människa???!! Eller är du bara en kul typ? Hmmm. Jag vet f-n inte.

Men du dricker ju te ur en fin tekopp i alla fall! :-)

BP sa...

Ja, jag har då aldrig "åklagat" dig för att vara normal å jag ska inte göra det nu heller;-)

Lippe sa...

Hahaha!! Jag skrattar och det behövde jag idag :) så tack! Ibland kan faktiskt en galen ide eller handling roa just för att man undrar: Hur tänkte han då?? Jag har inte hört av mig i Bloggvärlden som jag skulle men jag tänker ofta på er och ser fram emot att ses...för det gör vi ju?? Visst??!! Kramarna!

Marina sa...

Ja det låter ju som den naturligaste sak i världen, om man hittar mormors gamla emaljöga, att man ska stoppa det där bak och be någon fota...eller inte...

Rapport till Vänfors sa...

Hade jag bara haft modet så skulle jag gjort någon kul liten variant på detta nästa gång jag ska till gynekologen...tittut farbror doktorn:))

Det om något hade väl varit en bra förklaring till att stoppa upp nästan vad som helst i röven??

kram Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Gullighet, visst blir det tröttsamt i längden. Sen får det kanske vara att lagomhållet åt det andra hållet också.....inte vet jag, beror på dagsformen.
Du ser i alla fall ut att ha fått onda ögat. Har du provat med borsyreLÖSNING (finns på apoteket) och däefter Noviform ögonsalva? Kan hjälpa.
Ha det gott!
Agneta kram

Milla sa...

Näe, där gick (inte) gränsen för min humor dessutom fick jag genast tillkalla maken som insisterade på att få se bilden två gånger! Två gånger? Vad säger det om hans humor, moahaha. Nog med skitprat.
Vill passa på att önska dig och frugan en riktigt bra midsommarhelg. Själv ska jag äta massor av jordgubbar. De kommer troligen dyka upp på ett eller annat ställe på mingelbilderna efter helgen. Dock inte i de nedre regionerna, skratt!
Glad midsommar på er!

Mångmamma sa...

Du och din absurda humor! :)
Ha en finfin vecka och en smärtfri midsommar, kram från din bloggande mångmammavän i Blogglandia!