söndag 20 september 2009

"Belysa problematiken?"


Det skrivs ofta i olika medier att saker "bör belysas", tror mer på att saker bör "genomlysas"!
Oumberlige Peter är få ordig idag, foten gör ont, men inget var brutet!
Kyrkoval idag, har du inte slängt röstsedeln så kanske det finns en anledning att ge sig ut och rösta idag. Funderar idag på om jag kanske inte är Guds son, Jesus led ju på korset för människornas synder, jag kanske "lider" med min högerfot i skon, någon slags "lightlidande" för de mindre syndernas skull, jag inte fasiken, vet jag, konstigare saker har ju hänt. Som vanligt inga svar bara funderingar!
Vid datorn som vanligt Oumberlige Peter som idag lider för din skull!
PS: Ja,ja, jag vet, "Lilla Frun" har ondare, men har någon hört talas om Guds Dotter, okej, Kristi Brud finns i Knutby men ingen Guds Dotter vad jag vet?
Hur är det föresten med ditt eget personliga lidande? Gå genast över på www.jernsaxen.blogspot.com en lite "allvarligare" sida om smärta, sjukvård, patientomsorg, rehab, medmänsklighet mm.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Har precis haft ett inlägg om mitt "Lidande" Va lite osäker på hur mycket jag skulle lämna ut..Det finns ju onda ögon överallt ..Men vet nu att jag gjort rätt..Kram till en fortsatt skön söndag..Susanne

Karins fotoblogg sa...

Aj, aj, tur att inget var brutet.

Kram