torsdag 10 september 2009

Konstnärernas Höstsalong 11-13 september Kistamässan!




Ja, jag vet, inlägget igår var lite i längsta laget, men om jag så bara lockade en enda besökare till till Mässan så har jag lyckats. Ja, just nu så har jag fullt upp med den Mässan, föreläsningar osv.
Sedan söker jag faktiskt aktivt arbete samtidigt, för visst vore det toppen att arbeta med dessa frågor som dessutom är min hobby.
Kommer ni ihåg Galleri Jernsaxen? Var inte orolig, den idén är inte heller bortglömd, kommer "jobba på" med Galleriet också och var gör man inte det bäst, om inte på en mässa det med.
Visserligen kunde jag starta upp nu på direkten, men just nu så är det "fullt upp" på många andra fronter, men jag lovar Galleri Jernsaxen är ett begrepp om några år. Flera av konstnärerna på Konstnärernas Höstsalong har lovat att ställa upp. Gå nu in på www.hostsalongen.se och läs om höstens stora Konstnärssalong måleri, grafik, akvarell, skulptur, foto och teckningar!
Alltså fullt med Oumberliga Konstverk!
Vid datorn Peter Olofsson!

4 kommentarer:

RANA sa...

Härligt att se att du är i farten som vanligt. Flaggjäveln i topp.

Kram, R

Anonym sa...

Ska du inte stänga av den där djävla musiken någongång?
Åke

oumberligating sa...

Åke! Nu bryter du avtal, vi kom ju överens om att du inte ska vara inne och kommentera på andras bloggar, bevisligen så har du problem med det.
Vill inte vara för hård i min bedömning av dig eftersom jag vet att dina föräldrar är syskon!
Musiken kommer att vara på fram tills kyrkovalet och vi ses som vanligt till älgjakten. I år ska jag se till att jag har ett pass så långt ifrån dig som möjligt, hoppas du har kostat på dig ett par nya glasögon. Ett litet tips också älgar har visserligen horn de också, men kor har ett enkelhorn och är ibland vitflammiga, mycket sällan har älg denna färgteckning!
Kram på dig!
Mvh ifrån Peter!

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj vännen!

Alltid lika roligt när du lämnat en kommentar. Håller som bäst på med storstädning inför helgen. Döttrarna kommer hem och då vill jag bara ägna tiden till roliga saker. Det blir god mat, kortspel, bubbelbad och myyyyyycket skratt

Såg att du också jagar älg. Mannen min ska ut i helgen också. De sköt en tjur förra helgen.

Du kan skämta så mycket du önskar med mig Peter,jag är på samma nivå som dig (ler).

Hoppas ni får det lugnare i familjen. Sjukdomar tär på en. Jag har växt upp med en bror som hade svår diabetes sedan han var liten. Han dog när han var endast 32 år gammal. Så jag vet hur sjukdomar kan prägla hela familjen.

Önskar er en fin helg

kramar Viveka