lördag 12 september 2009

"En helt djävla omöjlig blogg"!


Ännu en morgon som jag öppnar mailboxen och hittar ett intressant mail. Ett visserligen ganska kritiskt sådan, men trots allt så är väl tanken ganska god. För ett halvår sedan hade jag en kille som brukade kalla min blogg för ett "djäkla sammelsurium" och egentligen så tar jag det som ett gott betyg, men visst så skulle jag många gånger återgå till denna bloggs ursprungidé antikt, design och inredning. Denna morgon då jag sitter och läser bostadsannonserna så blir denna känsla ännu starkare. Ska förklara mig jag blir faktiskt riktigt irriterad när jag ser hur folk har det i sina hem. Innan du blir upprörd så vill jag berätta lite mer detaljer, sitter ju och letar efter ett eventuellt bra och fint hus till ett sk Jernsaxen Boende se www.jernsaxen.blogspot.com och då händer det som oftast att man går in på detaljbilder för att se mer, det är då chocken nästan alltid kommer och då uteslutande hos människor som har gott om pengar, men gott om pengar innebär faktiskt inte per automatik att man har en god känsla för smak. Erkänn att du nu börjar bli lite irriterad på mig, men det bjuder jag på. Mitt mål är att någongång i livet att ge ut och skriva den kompletta guiden till Stockholms alla 1700-tals möbelsnickarmästare, varenda detalj ska fram både i deras arbete och i deras liv.
Ja åter till det som gör mig så upprörd, det är det här med alla som köper fina 1700-tals möbler och sedan klämmer in dem var fan som helst och hur som helst som på bilden ovan.
Visst kan man blanda möbler och stilar hur som helst, billigt och dyrt visst, men lite stil måste det i allfall vara. Så du som har ett hem som ser ut så här, jag kommer hem helt gratis till dig och hjälper dig att skapa en 1700-tals hörna, för att finansiera det hela så säljer vi bara en av dina tavlor, du får välja själv!
Vid datorn som vanligt Oumberlige Peter eller Omöjlige Peter välj själv!
PS: Efter detta inlägg kommer det en inlägg ifrån min bok!

1 kommentar:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Oj, när stil och design kommer på tal, så är jag helt ute.

Vi flyttade tillbaka hit till Göteborg från Spanien. Du kanske inte känner till min kärlekshistoria, men om den kan du läsa dej till i mina bloggar, om du kollar till höger på min sida.

I vilket fall som helst så kunde vi inte ta med möblerna från Spanien, vi kom med 2 personbilar lastade med råge. Och när det är lite knalt om pengar så är det omöjligt att köpa möbler, så vi har fått så gott som alla möbler från vänner och släktingar, men jag tycker att vi har fått ett fint ihopkok, och det är ju vi som bor här och trivs alldeles utmärkt, i vår lilla tvåa med närhet till stan, natur och hav.

För övrigt så söker jag ju jobb förstås och har nu blivit begåvad med en jobbcoach, om det nu kan ge nått.

En skön helg önskar jag dej och de dina.

Solvarma kramar från Irene