fredag 25 september 2009

"Två dagar i häkte - vad händer? Jo, Lilla Frun kapar bloggen!"





Alla kloka människor har ju sina "bloggtvivel" ibland, så även jag, idag funderar jag faktiskt själv på varför jag gör detta inlägg? Jo, det är nog lite av "hämndtanken" som driver mig, särskilt nu när "Lilla Frun" har skämtat om min mage, det är känsliga grejer det. Funderar också på vad jag ska döpa detta inlägg till. Självklart blir underrubriken: - Djävulen bär Prada!
Om jag visar på bloggen min Frus nya höstkängor så kommer hon verkligen inte få fler läsare på sin bokblogg www.pockethexorna.blogspot.com , den kommer sakteliga att dö ut, för inte vill någon vara kompis med en kvinna som lagt nästan hela hushållskassan på ett par höstpjuck.
Alltså, "Lilla Frun" var igår på NK och köpte en liten "höstnyhet" ifrån Prada, kostnad 4 595:-
(fyratusenfemhundranittiofemkronor). Först hittade hon den här jackan för 36 "loppor" men den passade inte den "konfektionskropp" som min Älskade Lilla Fru begåvats med! Då tröstade hon sig med ett par skor istället. "Lilla Frun" tyckte sedan att jag verkade sur så hon sa åt mig att "rycka upp mig", genom att inte köpa jackan så sparade vi ju över 30 000:- kronor!
Ja, så kan man ju också resonera!
Fast hon är söt hon, det "Lilla Livet"! Som den Lilla Flicka hon är på 43 år så har hon sovit med kängorna brevid sig hela natten! Ja, brevid sängen alltså, inte i, helt galen är hon inte, bara nästan!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson, i nådens år 2009!
PS: Förstorar du bilden så ser man att "Lilla Frun" även har Prada glasögon!

7 kommentarer:

Pockethexan sa...

Hej på dig Pussgubbe! Tycker det var lite tråkigt att din välbesökta blogg skulle vara tom på nya inlägg nu när du varit "borta" i några dagar!
Försökte faktiskt radera detta inlägg, då jag tycker det är "förtal av hustru" att skriva som du gjort, det gick inte att komma in och ändra i bloggen, ser att du redan ändrat lösenord!
Så vilken tur att jag var vaken tidigt idag och kunde möta upp dina "påhopp"!
Du kunde ju skrivit hur glad du blev att jag skulle köpa nya höststövlar, skriv sedan hur du "sken upp" när jag berättade att jag hade tänkt mig något i svart och med högklack, din "fuling"!
Sedan blev du mycket besviken när det blev denna modell.
Men sanningen är den att jag för att gå bra och få rätt svank på ländryggen så måste jag gå med "gåbord" (gjort det nu i 16 år, läs på www.jernsaxen.blogspot.com ), har jag sedan lite högre klack så blir viktfördelningen bättre och nu hade jag turen med mig att modet är som det är just nu så denna modell av Pradakänga har heltäckande marksula, perfekt för balansens skull. Alltså en djävligt praktiskt handikapphjälpmedel som dessutom är förbannat snyggt. Nu tycker jag du Peter ska visa din nya klocka istället och se vad alla bloggare tycker om den eller den handvävda siden slipsen du köpte förra månaden (ler) Puss på dig!

Anonym sa...

Härligt samliv!

Ni passar så förbaskat bra ihop!

Hälsningar Ronny

Karin Wijk sa...

Nu blev de livat kan jag lova. Sonen kom av sig i sitt gallring av pelargonblad fönstret hoppar i kökssoffan till "Girls just wanna have fun" ;-)
Härligt med shopping !! Din lilla fru är ju så söt och jag förstår att hon sov med skorna hela natten, snygga! / Trevlig helg!

Karins fotoblogg sa...

Törs man vara ärlig? Ni är banne mig inte riktigt kloka! :)Men nu har jag suttit här en bra stund och läst ikapp på bloggen och jag har dragit på smilbanden både en och två gånger.

Ha nu en skön helg båda två!
Kram!

Och såklart, tack för dina snälla rader hos mig! De värmer ska du veta.
Kikade på Lise S och det var inget jag fastnade för.

Kan du tro att jag som fotar så mycket själv är så dålig på att "dra upp" foton i rejäl storlek och hänga på väggen? Fast jag börjar blir bättre. Material finns ju trots allt;) Men det är så mycket bättre med en rejäl ikearam med eget innehåll än en av deras planscher!

Och du, jag går och köper lite sjalar idag :)

Hmmm..... hade jag inte avrundat den här kommentaren redan?

Nåväl, nu ska jag ta hand om mina hostande gossar så KRAM en gång till!

Susanne sa...

hej..jag nog är denna blogg lite lustig och ombytlig,,men varför skall man vara som alla andra?..Jag läser den varje dag..men är kanske lite dålig på att slänga in en kommentar..Så nu sänder jag dig och din familj en kram och önskar er en fortsatt härlig helg..Kram Susanne

Polargrevinnan sa...

Jag frågade en bekant om han hade några idéer vad han skulle göra nu när han blivit arbetslös.
Jag ska köpa en revolver och öppna eget, svarade han.
Är det vad du och Hexan gjort?
Tanken slog mig när jag läste om
Prada-stövlarna.
Jag köpte en Prada-väska i Tunisein - kopia så klart, 300 kostade den. Original 9000 tusen.
Har ni gott om pengar kan ni väl dela med er så jag kan köpa originalet.
Jag skulle också behöva en Pradakänga, härligt med hög klack och ändå hålla balansen.
Du Peter du kan få min mailadress om du känner för välgörenhet.
Kram och hälsa Hexan

Västgötskan sa...

4600 spänn? Har hon blivit helt jävla galen?! :-O
Återta genast din blogg, er gemensamma (?) plånbok och håll henne på en månadsbudget för kläder/skor på max 1000:-! ;-)