måndag 7 september 2009

Måndagsrapport ifrån en obotlig syndare!


Här kommer det en Måndagskvällsbekännelse ifrån en Gammal Syndare! Min Mor hade varit stolt över mig om hon visste hur jag kämpat de sista dagarna för att vara en god "kristen", förlåtande och from. Det gick ganska bra i början av av förra veckan, men igår Söndag, gick det bokstavligen åt helvete. Ska berätta, tidigt i livet så lärde jag mig att man ska ha kontakter och det har jag, alltså har jag en kontakt med en kille som is in tur har en riktigt fin kontakt, ja faktisk med Gud själv, du vet, han som skapade allt och dessutom lät sin son dö för dina och mina synder, ja just det din gamla bloggare, dina synder! Hoppsan där höll jag på att ge mig iväg i en "svavelosande predikan", gör det lätt när jag blir lite upprörd.
Igår var det en sk "hearing" inför Kyrkovalet i min kyrka, ja "Hearing" var väl att ta i, för Prästen glömde sätta på mikrofonen och de flesta i den åldrande församlingen jag tillhör, hör faktiskt ganska dåligt dessutom. Men innan denna sk "hearing" så var det självklart Gudstjänst först.
Gudtjänsten gick i förlåtandets och försoningens tecken, kändes nästan som om prästen tänkte på den kommande "hearingen" efter gudstjänsten. Minnet måste ha varit mycket kort för prästens predikan handlade just bl a om att inte baktala och säga saker bakom ryggen på varandra.
Exakt en timme senare i samma lokal så var just detta ett faktum, baktaleriet och förhävandet nådde sin kulmen när de olika partierna presenterade sina program inför kyrkovalet, alla log och såg skenheliga ut och gav varandra små "kängor" i sann "kristen anda". Nej fy fan, vad jag var arg och irriterad efter denna "hearing" , röstsedeln är nu sönderriven. Själv så gjorde jag ett försök att göra mig hörd i frågan om att den stora kyrkogården här i Haninge ska göras mer handikappstillgänglig, tror ni någon lyssnade? Nej självklart inte!
Kanske jag själv skulle ställa upp i Kyrkovalet? Guds son är jag ju inte men som Oumberlige Peter kanske man kan komma långt! Alltså stryk allt på röstsedeln och skriv dit Oumberlige Peter istället! Mitt program inför valet ska jag snickra på i veckan, men än sak är säker, det här sura nattvardsvinet som serveras ska bytas ut till riktiga grejer,jag lovar, oblat 2009 gör ingen mätt, ordentliga wienerbröd ska det vara. Sedan måste man "skjuta av" lite folk i kyrkokörerna också, hur i helsike ska man kunna sjunga med när alla tanterna sjunger så höga toner? Sedan ska "Den blomstertid nu kommer" bli obligatorisk, den är fin den!
Stor Godnatt Kram ifrån Oumberlige Peter! Din länk "rätt upp i paradiset"!

3 kommentarer:

RANA sa...

Jag är också uppe i natt, min blasfemiske vän.

Du har gjort det till en konst att skiva i affekt. Halleluja.

:-)

Baronessan sa...

Hade jag inte gått förbi soptunnan och slängt röstsedeln där direkt så skulle jag ha röstat på dig. Möjligen därefter att jag skulle bry mig om att träda in i en kyrkosal igen. Finvin och wienerbröd är inte fy skam. Men å andra sidan är jag inte konfirmerad så jag får väl bara knäckebröd och vatten.
(Svavelosande var ordet sa Bull)

Västgötskan sa...

Jag röstar på dig direkt! Ha ha! :-)