lördag 14 november 2009

"Nej, nu får det vara nog med det här digitala tramset!"




Säger bara en sak Polaroid, smaka på ordet! Jag köpte redan som 15-åring min första Polaroidkamera, kameran var inte så dyr, men bilderna blev ingen "billig" historia, en tia styck på den tiden. Det är faktiskt vad de kostar idag också så slår man ute priset på 30 år så har de blivit rejält mycket billigare. Nu börjar det dessutom bli slut på vissa av de äldre filmtyperna, men det finns säkert "pirattillverkning" någonstans. Har faktiskt ägt några varianter av Polariodkameror, ibland ångrar jag att jag inte sparat dem istället, för så värst mycket på begagnatmarknaden har de inte gett! Det är ju dax att modifiera Oumberliga Bloggen lite, visst har det funnits en hel del eget foto tidigare det har det, men nu tänkte jag scana lite gamla Polariod bilder ifrån mina album! Två av mina favoritbilder är först ut, en på min Pappa när jag önskade att vi skulle skaffa akvarium under mina senare tonår, han tyckte det var grymt att låta en fisk simma runt i en liten skål, han visade på hur en eventuell fisk kunde ha det och jag förevigade det ögonblicket! Sedan en annan bild när en av mina Storebröder skulle bli Pappa, då ville de att jag skulle ta den första bilden precis när barnet kommit ut, det gjorde jag, sedan ville de inte ha någon mer hjälp med fotograferandet i den familjen!
Vid datorn i Dansbandskampenstid Peter Olofsson!

6 kommentarer:

blondiie sa...

*Asg* säger bara det....

sen svarade jag dig hos mig med följande: hahahah Peter, vilke jävla klockrent inlägg!!! Du borde fan ha det som dagens blogg!!!!!
Njut av helgen!
kram

Västgötskan sa...

10 kr per kort idag? Vad f-n bor du...? :-O

Elin sa...

Tjena Peter! Välkommen tillbaka till cybervärlden! Man blir aldrig borta länge när man bestämmer sig för att ta paus..

Jag är skitdålig på att svara på kommentarer med detsamma, det får du ha överseende med... Jag = segpropp!

Jättevacker målning du tipsade om.. Jenny Nyström är så himla duktig på julmotiv!

Rebecca sa...

vart kan man se hur många besökare man har? har själv blogspot men hittar verkligen inte vart man kan se det och har för mig att jag läste att du kunde...?

LillaFlisan sa...

Man ser ju i allafall att sonen fått sitt krulliga hår från din bror, hahhaha!

Ha en rackarns bra vecka!

Kram

Flisan
(som inte dissar dig, :-) bara har sjukt mycket just nu så bloggen får ligga på is några veckor till)

MJ sa...

oj! jag hade också en sådan kamera när jag var liten....hehehe vad kul att se den igen....

Jag har inte läst vad din inlägg handlar om men jag kommer tillbaka imorgon och ska läsa det....hehehe!

Tack för din fint kommentar hos mig...

Ha en skön måndag!