lördag 30 april 2011

"Grattis Kungen.....!"



"Tjabo" Kungen alltså fyller idag 65 år! Ett stort Grattis ifrån Oumberliga Ting Bloggen måste jag ju passa på att säga! Jag kommer just ifrån Stockholms Auktionsverks visning av modernt fotografi som ska auktioneras ut snart! Aldrig kunde jag tro att jag skulle vilja ha Kungen på väggen, men den här bilden gillade jag skarpt! En härligt och för en gångs skull avslappnad Mornark! Han sa nyligen i en intervju att han inte skulle mata fåglarna nu när han fyllde 65 år, tror honom, verkar mer som om han ska sova tillsammans med dem!

Information om bilden: 1232 D - BRUNO EHRS född 1953 Carl XVI Gustaf, Skeppsholmen, maj 2002. Från serien Omfamningen Signerad, numrerad och daterad på baksidan Bruno Ehrs 2002/2008, 11/50. Pigmentfotografi, bildstorlek 81 x 64 cm, bladstorlek 111 x 91 cmSigned, dated and numbered verso. Pigment print.Bilden represtenterad som gelatinsilver print på Nationalmuse...Läs mer Utrop: SEK 25 000-30 000 (EUR 2 800-3 400) Klicka på bilden för en underbar förstoring!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt objektiv rätt ut i Cyberrymden!

Inga kommentarer: