fredag 15 april 2011

"Vi Vikingar kräver att få betala med silvermynt.....!"


Livet är bökigt för oss Vikingar! Härom dagen när Lilla Frun och jag skulle äta ute så ville jag betala med silvermynt. Enkronor ifrån 1968, restaurangägaren var i princip omöjlig att övertala, jag visade honom den aktuella silverkursen som gör att en svensk enkrona ifrån 1968 innehåller silver för lite mer än 21 kronor! Det tog 30 minuter innan jag hade övertygat honom. Självklart så gjorde vi en "deal" så jag betalade 1 silverkrona för 10 Fiatpengar (Hm...vilket djävla uttryck....vi har faktiskt en Fiat, som dessutom är vårat Vikingaskepp). Alltså mat och dryck gick på 42 silverkronor, jag köpte dem för något år sedan för 2 kronor styck, alltså betalde jag 82 spänn för maten istället för 420 spänn, fast den riktiga vinnaren är ju restaurangägaren som fick silver för 21 gånger 42, alltså silver för 882 kronor! Tror du denna berättelse är sann.......absolut och när Vi träffas i verkligheten så ska du få se hur Ulv Röde förhandlar, min penningpung är fylld med klingande silver ifrån hela världen! Vill du veta mer så läser du här om silver och dess rätta värde!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

Inga kommentarer: