lördag 16 april 2011

"Möten som väcker begär......!"


De som följt min blogg under åren vet att jag ofta behandlar ämnet "Möten med Människor"! Milt sagt så samlar jag på sådana, ja just "riktiga möten"! Fast uppriktigt så känns många möten här på "Bloggen" som riktiga möten också, ganska många av dem har "kompletterats" med långa, fina intressanta mail! För delar av min omgivning är ett möte med mig en "ordentlig smärta i röven", jag pratar långt och mycket, predikar och tvingar min omgivning att ta "ställning" till mycket...ja, med andra ord en "jobbig djävel"! Dessutom har jag blivit lite ostrukturerad efter sviterna av min Neuroborrelios....visst är det underbart....fått "hjärnskada" av att få en liten djävla fästing på ena skinkan, men det är en helt annan historia!

Till saken...igår hem ifrån jobbet, sliten och trött och även ledsen (jobbar bla med döende) så dyker det upp ett litet "energiknippe"........"-Känner du igen mig?" Säger hon! Visst kände jag igen henne, men det tog en stund att placera denna unga Dam, som faktiskt har vissa likheter med Betty Boop! Ögon och röst hur bekanta som helst, men då jag lärt känna denna Människa då hon burit vintermössa så tog det ett tag i min tröga "60 timmars arbetsveckhjärna" att få alla "hästar i rätt spilta"! Precis vad jag behövde.......en vitamininjektion av en ung och ännu ej bitter människa........precis som Mina Älskade Barn.......livet personifierat!

Hon har väckt ett "Begär" inom mig! Ja, inte som Ni läsare av Oumberliga Bloggen tänker inte...utan ett helt annat "begär"........det som finns inom oss Vikingar att "röva och äga".......jag har en fantastisk Svärdotter och det finns plats i mitt hjärta för ännu en till, till min Äldsta Vikinga Son Snorre, han jobbar så mycket så han hinner eller orkar inte "röva" sig en egen Hona och som den fantastiska Pappa jag är så hade jag tänkt att "Röva" denna Unga Dam och ge honom henne som present! Nu finns det "vissa" problem i denna känsla, tanke...vi lever nu inte på Vikingatiden, dessutom har Damen ifråga redan funnit sin "prins" och Oumberlige Ulv Röde är ju trots allt en hjärtlig Viking så jag låter helt sonika bli att "röva bort henne"..............!

Ja, nu skiter vi i det och hälsar Rödluvan Betty välkommen till Blogglandia...jag har skrivit några varningens ord till henne på hennes blogg...........att blogga är faktiskt en form av "strid"....inte alla men några av Er läsare vet precis vad jag menar! Rödluvan Betty hittar du här!

En annan sak, hon nämner Oumberligating i några av sina inlägg, det tyder på djäkligt "God smak" och "God smak" är ju ett verkligt Oumberligt Ting alla kategorier!

Vid Datorn som vanligt Ulv Röde Den Sista Riktiga Vikingahövdingen!

1 kommentar:

Huskatt sa...

God smak är alltid trevligt :D