torsdag 14 april 2011

"Hur många känner Midge Hadley.......!"


Igår hände det igen, ett sådant där möte som stannar kvar i ens medvetande! Hjälpte en höggravid Mamma med barnvagn på bussen...hmm...hjälpte och hjälpte föresten. Jag lyfte själv upp hennes barnvagn, två matkassar och en sur 3 åring, medans hon stånkandes tog sig ombord på bussen! Hon var trött och irriterad till max.....alltså en utmaning för "Oumberligt charmige Peter"! Det avlöpte väl denna gång! Självklart berättade jag om "våra" tre underbara magar och hur bra allt gått med dem............jag lovar inte ett djävla ord om hur kaotiskt de 17 år varit sedan min Fru fick en svår förlossningsskada! Det var varmt på bussen så hon hade sin jacka öppen, efter ett tag skrattade hon till, barnet i magen rörde på sig och kutade rygg! Då hände det som jag gillar mest med "okända möten". Det kommer ett slags förtroende...hon tog min hand och sa: -Känn här! Genom T-shirten kände jag hur barnet krumbuktade sig och spände ut ryggen! Härligt! Fast cyniker som jag är så han jag också tänka en helt annan tanke också..............om 14 år så kanske "ungdjäkeln" står utanför min dörr och "tvingar" mig att köpa kokosbollar för någon idrottsklubb! Det är känsligt det här med graviditeter, så jag är en ytterst försiktig general när det gäller den frågan!

Som liten drömde jag att ha en Midge Hadley Barbie, jag hon heter faktiskt det! Den gravida Barbiedockan med löstagbar mage! Har aldrig ägt någon sådan och min Dotter har tyckt att den varit obehaglig sedan hon såg den första gången, så för hennes del har den aldrig varit aktuell. Själv blev jag hel fascinerad då jag träffade på denna docka någon gång som 10-åring! Inte att leka med utan bara att "ha"......redan då så fanns ju "fröet" till Oumberliga Ting! Fast jag är ganska nöjd med att ha förvandlat min Kära Hustru tre gånger till Midge Hadley! Insemineringen har jag skött alldeles själv! (Hm....kunde bara inte låta bli att ännu en gång hänvisa till artikel och inläggsserien här under...ler...!) Svenska Dagbladet har idag en mycket läsvärd artikel om att det är nu dax att göra föräldraskapet mer jämnlikt ur juridisk synpunkt!

Vid Datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

1 kommentar:

ullrika sa...

Wihoo sicken läskig docka. Verkligheten mycket bättre! Att titta på alltså ;)