onsdag 13 april 2011

"He was an assman, I guess.......!"



Som sagt då och då blir jag lite "putt"! Lilla Frun med sin blogg Pockethexorna blir titt som tätt inbjuden till en massa kulturevenemang, men hur är det egentligen med Oumberligatings plats i Kulturen? Uppriktigt så har det funnits tre gånger så många "kulturartiklar" här jämfört med många andra sk etablerade "kulturbloggare"! Jag har ju alltid värnat om "skulpturens" plats i Kulturen och på något vis så har den nu fått lite "kulturell upprättelse" i och med Nationalsmuseums utställning Lust & Last! En kille som helt enkelt platsar så väl i Nationalmuseums lokaler som hos mig på Gallery Erotic Banana of Sweden är Lars Nilsson och hans skulptur/installation "He was an assman, i guess"! Klicka på bilden om du ser dåligt, Nationalmuseum bjuder på "högupplöst", ingen vill väl missa alla kulturella detaljer?

Som sagt Världen är lite "lustig", men det var inte jag som började!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läser ofta den här bloggen, den har sin "charm" måste jag säga.
Glad att du nu slutatat med alla sperma inlägg, känns som det mest skulle roa den manliga delen av dina läsare, men vad jag förstått så är det mest kvinnor som läser och kommenterar här!
Precis som i verkliga livet, vi tjejer får göra det mesta, även på det sociala planet!
Heders år dig som man som bloggar och så kärleksfullt skriver om din Fru ofta!
Skrattade högt när du för en tid sedan skrev "den bästa kvinnorörelsen är i sängen", håller med!
/Britt

Synnøve. sa...

Han där på bilden har ju fullständigt tappat huvudet....
Kanske inte så konstigt med en massa kvinnobakdelar som flyger runt i luften hihi.