onsdag 25 januari 2012

"Är du verkligen vaken Käre Vän....!"

Fungerar det här med ärlighet på bloggen egentligen. Är det inte kanske så att man kanske "förlorar" på att vara uppriktig? Verkar så ibland, fast alla säger att de vill ha "ärlighet och uppriktighet". Oumberligabloggen som jag själv vill beteckna som en episk saga, med mina känslor som en fast punkt att utgå ifrån hoppas jag med att på något sett kunna väcka "liv" i fantasin hos min läsare! Tror att trogna läsare både av min blogg och min Kära Hustrus blogg läser och ser de "erotiska undertoner" som ofta skymtar fram. För vad är egentligen "erotik" om inte "känslan för livet"! De bloggare som lyckas bäst med att närma sig "livet" upplever jag att de är "växt och trädgårdsbloggarna", de finns där ursprungliga, lite svettiga och jordiga i sina bloggar och beskriver sin kamp mellan "liv och död"! För allt som lever har ju sin kamp, även våra Kära Växter! Fotobloggarna har ju sin "erotik", direkt i bild eller subtilt i bildliknelser, men för det mesta känns många bilder "fnösktorra" och helt utan erotiska undertonder. Inredningsbloggarna som jag själv tillhör till vissdel är det lika illa med, fast ibland ännu värre, kliniska hem som ibland borde dränkas in oljigt erotisk glidmedel för att ge den välputsade utan någon slags glans och livsfukt! För en sak är säker, vi har bara ett liv vad vi vet bestämt och det tickar på fort och ordet "carpe diem" får inte bara bli en vit shabby chick skylt i köket! Titta ut, snö i stora delar av landet, men visst har våren börjat spira, ljuset finns där på gång någonstans, luften har inte kommit, men det går lätt att andas!
Avslutar detta inlägg med att berätta om min Frus favoritväxt som hon fick i present av mig för några år sedan, jag vet inte vad hon gör med den för att den har blivit så här stor, självklart så "pratar" hon med sin Cultivated Nepenthes Rajah men jag tror också den kärlek och ömhet hon visar för växten har gjort den så stor och prunkande. Växtgödning fungerar bra i all ära också, men jag har matat den rejält med "kött" också.....hmmm....skulle vilja skriva flugor, men då känns det som den "erotiska laddningen" i dett inlägg försvinner! För är det inte det vi egentligen vill ha......kött? Hm...du befinner dig nu på Oumberliga bloggen och jag som skriver heter Peter Olofsson kallas även i bloggsammanhang för Ulv Röde. Ulv Röde är den siste Vikingahövdingen som vandrar runt på Jorden i jakt på "liv", men Ulv Röde möter mycket sällan på riktigt "liv", vissa kommer förstå dessa rader andra inte, men som sagt Oumberliga Bloggen är en slags modern episk" saga och läsaren får själv "se" vad han/hon vill, som alltid när någon läser hos oss "bloggare"!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du Käre Peter! Ser hur du fortsätter att sprida ditt "budskap" och frälsa människan ifrån ondo och tristess!
Och det ska Gudarna veta att du hjälpte både mig och min Make med att göra medans han levde!
Kanske minns du mig Ann-Britt och Karl Erlandsson, du hjälpte oss med att komma i kontakt patienter med samma sjukdomssyndrom som min Make! Har så här i efterhand fått veta att både du och din Fru var riktigt sjuka själva vid den tiden, ja din Fru är visst sjuk fortfarande, men enligt din andra blogg verkar du vara vid god vigör nu! Ser att du inte jobbar med Smärtföreningen Jernsaxen längre, blev väl övermäktigt antar jag, men en gång stort tack så har några år i efterskott!
Du Peter, även jag vid 78 års ålder anar våren!
Med vänliga hälsningar och varma kramar ifrån Ann-Britt Erlandsson!

Disa E sa...

Men att du blev så klok?? Måste bero på att vi inte gick samma skola lika länge som jag blev som jag blev :o))
Kram & Hälsa!

BP sa...

Frågan är: vad är erotik... men det tar vi en annan gång.
Men den där carnivoren var väldigt häftig faktiskt. Vill ha begär uppstår;-)