onsdag 25 januari 2012

"Det här med datorer och döttrar......!"

Vad "kluvet" allt i livet egentligen är, visade denna bild på min Dotter får något år sedan, hon är ju 18 år och tyckte det var helt okej. För visst är jag mycket stolt över min fina och duktiga tjej, sedan kan jag ju inte "sticka under stol" med att jag gillar att hon är en riktigt "tuffing", kamsportar och skjuter som en Gudinna, känns tryggt på någotvis!
Jaha och vad händer, här om dagen hittar jag henne på en amerikansk "vapenblogg" med kvinnor, barn och vapen! Vän av ordning då kanske undrar, vad i hela fridens namn gjorde Oumberlige Peter på den sajten då? Jo, när jag började blogga för 4 år sedan blev jag lite besviken över mitt eget kön och det manliga släktets huvudsakliga bloggintresse sex, vackra kvinnor och vapen, det blev lite enformigt måste ja säga, visst i ärlighetens namn jag är ju man jag med, men det skulle vara lite intressant att få en liten "manlig synvinkel" på vissa saker jag skrivit under åren! Eftersom feedbacken på denna blogg och på min medicinblogg ur manligt perspektiv sett inte blivit så stor så startade jag på "kul" en "jakt och vapen blogg". Den blev riktigt populär, så populär faktisk att jag lade ner den innan jag blev känd som dess grundare! Sedan ska vi inte tala om mina fjärde blogg
www.storabröstinsmordaiketschup.com , ja jag vet att den adressen fått över 19 000 klick fast den inte finns på "riktigt", även det lite intressant ur ett bloggforskningsperspektiv. Mitt riktiga "bloggskötebarn" är ju Oumberliga Bloggen, där du nu befinner dig...........och faktiskt är det något som behövs till denna "döende blogg" så det nytt blod....eller bloggkraft, kalla det vad man vill!
Tror att denna "kraft" har börjat infinna sig och jag hoppas det ska märkas med tiden. För som vanligt Världen är galen, men det var inte jag som började!
Vid dator Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt skott rätt ut i Cyberrymden!

2 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Fasen, nu lurade du till och med mig att klicka på den icke existerande bloggsidan. Jag vet ju aldrig riktigt vad jag ska tro när du blurrar på. Ibland är det verkligen sant det du skriver och ibland blåser du mig rejält ;-) Fast jag antar att det är därför det är så spännande att följa din blogg. Jag kan omöjligt bestämma mig för om du är en otroligt smart och begåvad man i dina bästa år, eller en totalt galen typ...

BP sa...

The desperate housewife has got a point here;-)
Visst bloggade du om din dotter och berättade en gång att hon är/ville bli yrkesmilitär. Tufft tycker jag å vilken fröjd för alla manliga militärer;-)

Igelkottarna var riktigt söta - var det datamöss eller...