lördag 20 december 2008

Påväg för att julpynta...

Det blir fler släktingar än beräknat som kommer till oss för att fira Jul, trevligt, men när vi börjar räkna övernattningsgäster så ser vi att det kommer bli trångt. Lätt fixat nu är vår husbil uppvärmd och julpyntad så nu kommer jag och några av barnen att sova där iallafall. Man ska inte överdriva julpyntandet så det blev tre saker ljusstake, julduk och en julmatta, fint va? Medans värmaren går för fullt och den sista fuktiga luften vädras ut så kan jag inte låta bli att dra mig till minnes vår långresa i somras till Frankrike och Provence, en gammal tomatlåda och beach Ball setet i ett skåp gör sig påminda. Fyller vattentankarna igen och polerar upp toalett/dushutrymmet man vet ju aldrig hur länge släkten stannar. Har fått några mail om hur vi har det hemma med tanke på alla prylar jag beskriver, bjuder nu in till detta "hemma hos" reportage i vår husbil. Trevlig helg önskar Peter.
PS: Eftersom det här är en blogg om Oumberligating så måste jag betrakta husbilar som just detta, underlättar livet för dem med svåra handikapp och även friska människor. Vi köpte en Knaus husbil just för det är det märke som passade min frus typ av "rörelsehinder" bäst.

Länk till Knaus klubben www.clubknaus.se




























Inga kommentarer: