onsdag 17 december 2008

Godmorgon!


Idag blev det lite konstigt på morgonen, min äldste som som arbetar som elektriker går upp en timme före mig och precis som jag så vill han läsa dagens morgontidning, när han ätit frukost så lämnar han tidningen på min plats, så har vi gjort ganska länge nu, så idag när jag var extra trött (körde 50 mil totalt och flyttade åt en äldre släktning igår) så blev det "svårt" för hjärnan att få ihop texten, vad stod det egentligen i tidning? Kriget i europa slut! Det är väl inget krig! Sedan klarnade det när hjärnan fått gå på högtryck någon minut, min son "skämta mig aprillo", han hade hittat en Svenska Dagbladet från tisdagen den 8:e Maj 1945, i en vägg på ett bygge där han arbetade. Kul och trevligt skoj. Den som fick det här numret i sin hand 1945 fick nog den mest positiva tidning man kan tänka sig, annat är det i dagens tidning, nedskärningar och elände bara, så nu lämnar vi det här inlägget och går till nästa. Vid datorn Peter!

2 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Haha, vilket underbart morgonskämt! ;D

oumberligating sa...

Ja, busigt, fast nu blev det uppenbart, men om man gör det med bara några år gamla tidningar så upptäcks det nog inte så fort. Ha en bra kväll mvh från Peter!