onsdag 10 december 2008

En hyllning till en stor kostnär....

Konst i miniformat fast det är ändå ett av de största frimärken som utgivits i Sverige, gravören heter Czeslaws Slanias (läs mer om denne man på www.immi.se/kultur/konst/slania/ ) Valören är på 50 kronor, något att frankera julkorten med tycker jag, är det jul så är de jul. Frimärket har jag lagt ut på bloggen för att jag fick ett trevligt inlägg här som i sin tur ledde mig till en trevlig blogg med en trevlig idè, det är "bloggning" det när det är som trevligast! Vet faktiskt inte hur det är med upphovsrätten till ett frimärke, tavlan är gammal men gravyren ny(någon som vet så jag inte har begått något brottsligt(ler). Fast det är ju en hyllning så de efterlevande som bevakar sina "royaltis" tjänar på att jag nu visar det, varenda kotte i hela Sverige kommer nu rusa in på varenda litet kvarvarande postkontor och störa personalen i kassorna och "tvinga" dem att vända upp och ner på frimärkslådan, allt för att Mormor i Eslöv ska få det finast julkort hon någonsin fått! Vid datorn som vanligt Peter!

4 kommentarer:

Daniel sa...

Wow, mäktigt!

Fru Pusselbit sa...

Det var ett mycket vackert frimärke! =)

japp sa...

Hej..tack för titten.. mycket intressant blogg.. fina gamla ting. Ha de bra. Helén.

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Tack för att du tog dej tid att titta på min blogg!
Och du har två bra och trevliga bloggar. Ska leta igenom länkarna du hade lagt upp, få se om jag hittar nått intressant.
Visst var den gröna klänningen med i Nyhetsmorgon??
Frimärket var otroligt vackert!
Ha en trevlig kväll.
Mvh från ett snöigt Västerbotten