tisdag 16 december 2008

Nej nu, prålar jag till det lite!

Som sagt nu prålar jag till det lite och lägger in en fin bild som jag tog igår kväll i Gustaf Vasa kyrkan vid Odenplan i Stockholm. Kyrkan kan vid första anblicken se äldre ut än vad den är men invigdes så sent som 1906. Arkitekten var Agi Lindegren. Bor du i Stockholm eller är på besök i Storstaden så är den ett måste, en varm sommardag så ger grönskan omkring en behaglig lummighet. Är du antikt, kuriosa eller design fantast så finns det i kyrkans närhet ett tiotal välkända Antikvitetsaffärer, återkommer till det i ett senare inlägg här på bloggen. Ha en bra dag mvh från Peter Olofsson

2 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Det var vackert i den kyrkan, tyvärr har jag aldrig varit där inne... men så bor jag ju inte i Stockholm heller! ;)

Peter Olofsson sa...

Hej! Ja visst är en fin i sin pampighet, tur att inte alla bor här, skulle bli tråkigt då, ha det bra mvh från Peter!