söndag 23 januari 2011

"Fula människor gör mig ledsen.......!"






Jag har en leverfläck vid ena ögat, den har vuxit till sig lite med åren och nu när huden kring ögat dessutom har börjat "slappna av lite" så stör faktiskt denna leverfläck lite grann!
Sedan 10-års åldern har många frågat om jag inte ska ta bor den där "pricken"..........Varför det har svaret varit......lika lite som jag ville ha tandställning! ( Har tvingat mina tre barn att ha tandställning)
Ja, skitsamma, ringde vårdcentralen och beställde en läkartid.........Läkaren jag fick var en feg rackare och vågade inte skära så nära ögat så han rekommenderade mig en klinik som håller på med plastikkirurgi! Inget fel med det.........plastikkirurgen som jag träffade såg faktiskt ut som "fördomen" om en plastikkirurg sedan pratade han en utpräglad Östermalmsdialekt också så allt blev himla farsartat! I vilket fall som helst det var en trevlig lirare trots pomada i Backslick frissan, solariebrännan och skalfasader på tänderna stora så man funderade på om han kunde stänga munnen, fast det behövdes inte, han log hela tiden!
Landstinget pröjsar borttagandet av leverfläcken, men så frågade han mig om jag ändå ville strama upp huden lite vid bägge ögonen samtidigt..........det var rabatt på denna typ av operation sa han!!!!!! Det verkade intressant tyckte jag så jag frågade honom vad mer fanns att göra på denna 46-åriga i mitt tycke perfekta kropp!
Klä av dig sa han.........ett tag blev jag orolig för att jag skulle behöva ta av mig kalsongerna också.......någon penisförstoring är jag inte intresserad av! Som tur var så var han inte intresserad av denna typ av plastikkirurgi heller. Fast det fanns annat att göra...suga lite fett kring bröst och mage och sedan strama upp huden, det fanns också möjlighet att fixa midjan lite till och sedan kan vi män också fixa röven så den höjer sig lite!
Det här lät ju spännande..........med min viktminskning på 10-kilo, bortagen leverfläck och lite uppstramning av min lite hängiga kropp så blir det ju helt klart Beach 2011 en lyckad säsong!
57 ooo:- skulle hela kalaset gå på..........det var lite dyrt sa jag spontant! Då fick jag direkt 10% procents rabatt eftersom jag var stamkund/patient..........ja, stammis eftersom jag tagit bort leverfläcken!
Om jag nu inte köper den här begagnande Cadillacen i inlägget nedan så har jag ju råd att "fixa mig"! Tanken är lockande!
Jag visste ju inte om jag skulle kunna se ordentligt efter det att jag tagit bort min leverfläck vid ögat så jag åkte buss dit och hem!
Har Ni också tänkt på hur djävliga människor ser ut egentligen? Gamla och skrynkliga, feta och hängiga, ja rent av riktigt sjaviga på något sett! Nä...plastkirurgi till folket!
Köp min T-shirt som jag designat sedan tidigare:
"Fula människor gör mig ledsen!"
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson "Ditt hudveck i Cybersjukhuset!"
PS: Ska jag berätta en sak........jag har behållit min leverfläck, den är en del av mig och får sitta tills den riktigt är i vägen, kanske sätter jag ett Hallo Kitty plåster över den och stramar samtidigt upp huden kring ögat!

5 kommentarer:

Caja: sa...

Hahahaha det gör du rätt i...köp du din Cadillac istället. Jag gillar naturliga människor bäst, med rynkor och veck...sen måste man ju förstå att man fixar till något som inte funkar att leva med...fan man kan ju inte ha en leverfläck för hela ögat...när hello kittyplåstret inte funkar längre...då är det dags ;-)

Ha det bäst du oumberlige/caja

Lena sa...

Jag kanske inte är söt, inte snygg, inte vacker, inte killarnas första val, men jag är mig själv!

Lippe sa...

I morgon ska jag köpa Hello-Kitty-plåster! Mååånga.....
Kram

BP sa...

I ungefär en tredjedel (drygt) av inlägget trodde jag faktiskt att du skulle ta bort leverfläcken p g a hälsoskäl (typ hudcancer). Sedan köpte du ett plåster. Sedan garvade jag. Sedan undrade jag varför du inte blir storywriter för en tv-serie.
Herregud - vilket toppeninlägg av Dig. ASG fortfarande

desperat hemmafru sa...

Fast man fåååår ta bort en leverfläck mitt i plytet. Jag hade en leverfläck som satt i ögonfranskanten. Den störde inte mig ett dugg. MEN den störde folk som tittade mig i ögonen. Jag tog bort min fläck med laser. Kostade 500 kr på en klinik i Västerås. Även om folk kanske tycker att det var onödigt, så känns det skönt att slippa irritera folk med en leverfläck på "fel" ställe. Varför är det så ful att göra något åt sitt utseende? Små, små förändringar (som dessutom kan vara både billiga, snabba och relativt smärtfria) kan faktiskt göra både dig själv och andra glada! :-)