fredag 28 januari 2011

"Jaha......så åkte jag på dammsugning i sista minuten.....!"


Precis efter det att jag gjort "Trevlig helg inlägget" nedan så ringer de ifrån jobbet och frågar om jag inte kan börja lite senare och ta ett kvällspass! Visst säger jag med ett leénde, kan ju ta det lite lugnt så här på fredagens förmiddag!
Det går inte lång stund innan "solhelvetet" börjar lysa in i vardagsrummet! Lilla Frun ropar glatt!
-Peter! Har du sett var dammigt det är här! Kan inte du vara snäll och dammsuga lite innan du åker till jobbet! Min Älskade hustru har en härlig förmåga att låta sina frågeställande meningar låta som imperativ! Självklart så börjar jag dammsuga och då börjar helt plötsligt Lilla Frun att hitta fler saker som kanske borde få sig en duvning! Speglar, ljusstakar mm!
Ja, jag säger då det vilken tur att det finns män så alla kvinnor kan ha snyggt och välputsat kring sig! Ha
Har Ni kvinnor tänkt på vem det är som putsat Big Ben i London så fint att ni ser när Butikerna stänger när ni är på shoppingresa.........jo, män så klart! Ju mer jag googlar desto fler män hittar jag som putsar och fejar!
Jaha, vad vill jag få ut av det här inlägget då? Kanske en tyst protest.....min Fru förstår mig inte!
Vid Datorn som vanligt Peter Olofsson Din Cybervetexduk!
PS: Nu kommer jag jobba som en "galning" hela helgen och kanske inte hinner med så mycket tid vid Datorn!
Då kan Ni gärna hälsa på inne hos min Fru och skälla lite på henne att hon är så hård mot mig! Hon har bokbloggen
www.pockethexorna.blogspot.com en riktigt trevlig och fin liten blogg, brukar "gästblogga" där ibland! DS

5 kommentarer:

Caja: sa...

har precis skrivit till dig på ditt andra inlägg...

Caja: sa...

Kan ju inte annat än *le* shit vi kommer att spränga statistiksräknaren...sist hamnade den på 252.....


Paaartttyyyyyyyy

Anonym sa...

Själv får jag glatt städa själv. Men jag har tur som är på jobbet hela dagen idag så jag inte ser hur dammigt det är. Köksgolvet måste jag nog ändå torka ikväll, fastnade i ngt kladdigt i morse. Men något kul ska jag väl ha att göra en fredagkväll.
//Oinloggad Singelmamman
PS. Tack för din kommentar hos mig! :-)

Mina dagar sa...

Ha ha ha....älskar kvinnlig list!!!
"ni" är såååå förbaskat lättlurade!!;);)
Ha en bra jobbarhelg!! Det är likadant för mig!! Vi får göra det bästa av saken:)
Nu kilar jag in till frun och grattar henne för hennes list he he he....
Må så gott!
Eva

BP sa...

Nu tycker jag faktiskt lite synd om dig!!!
Gud vad vi kvinnor kan vara okänsliga och hemska - nej jag känner inte alls igen mig i Lilla frun som du förstår: här får dammet ligger kvar tills det möglar, vilket det inte gör.